دکتر سرکار:

به دنبال استاندارد سازی اقتصاد نانو‌ هستیم

تاکنون استانداردی برای تجاری سازی و میزان درآمد نانو‌ در هیچ جای جهان تحریف نشده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر سرکار، رئیس ستاد نانو کشور در هفتمین نشست خبری جشنواره نانو‌ گفت:در زمینه علمی مجلات معتبر iso تعریف شده و تعداد مقالات منتشر شده، در آن‌ها مشخص است اما زمانی که وارد محصول نانو‌ و صنعت نانو‌ و اقتصاد نانو‌ می‌شویم هیچ تعریف مشخصی وجود نداشته و بنابراین اینکه برخی کشور‌ها مدعی درآمد، میلیارد دلاری از فناوری نانو‌ هستند کذب محض است. 
 
وی افزود: ایران از سوی سازمان جهانی iso‌ مامور شده تا اقدام به تعریف اقتصاد نانو‌ و درآمد زایی داشته یاشد که قرار است، در مجمع نانو‌ در هند آن را ارائه دهیم تا به عنوان استانداردی برای تمام کشور‌ها قرار گیرد. 

دکتر سرکار افزود: اگر این استاندارد سازی صورت گیرد آنگاه می‌توان پی‌برد، هر کشوری چقدر درآمد از نانو‌ کسب کرده و در زمینه تجاری‌سازی تا چه اندازه موفق بوده است. 

وی ادامه داد: ما از کشورهای آسیایی مثل ویتنام و چین بالا‌تر هستیم، اما ظرفیت صنعت کره و ژاپن سبب شده تا غولهای‌ اقتصادی به تولید انبوه محصولات نانو‌ بیانجامد. 

دکتر سرکار ادامه داد: ما با توسعه شرکتهای دانش بنیان عملا پیش برد چندانی در زمینه نانو‌ نخواهیم داشت، و اگر به دنبال توسعه بزرگ صنعت نانو‌ هستیم، باید صنایع بزرگ از صنعت نانو‌ استقبال کنیم و حمایت‌های اندک این ستاد جوابگوی ظرفیت عظیم نانو‌ کشور نیستیم. 


فروم، ‌ مجمع اقتصاد نانو‌ برگزار می‌شود

دکتر سرکار گفت: فروم، ‌ مجمع اقتصاد نانو‌ از ۱۹ الی ۲۰ مهرماه برگزار خواهد شد، در این فروم‌ فضای اقتصادی و سرمایه‌گذاری برای شرکت ‌کنندگان داخلی و خارجی مطرح خواهد شد.

وی افزود: این فروم‌ فرصت اقتصادی را برای شرکت‌کنندگان و دارندگان محصولات نانو‌ ایجاد می‌کند.

برپایی مجمع آسیای نانو‌ در تهران
وی  افزود: این کمپ ۱۷ الی ۲۳ مهرماه در تهران برپا خواهد شد که از ۸ کشور مهمان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: هر سال این کمپ توسط یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود، که امسال ما میزبان آن شدیم که کشورهای مجمع آسیایی شامل: ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان، مالزی، نیوزیلند، تایلند، سنگاپور و چین می‌باشد.

وی افزود: از ایران ۷، ۸ شرکت کننده داریم و برنامه‌های متنوعی را برای شرکت ‌کنندگان تدارک دیده‌ایم که فقط یک روز آن بازدید از نمایشگاه جشنواره نانو‌ و کارگاه علمی آموزشی خواهد بود .

سرکار در پایان خاطرنشان کرد: این کمپ شامل دانشجویان دکتری یا فارغ‌التحصیلان جدید می‌باشد، که فرصتی برای آشنایی و ارتباط این محققان برای تولید دستاوردهای جدید خواهد بود.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار