عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

از ظرفیت تئاتر برای رشد و تربیت کودکان غفلت نشود

عضو ناظر مجلس با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید از برنامه های فرهنگی نظیر جشنواره تئاتر کودک، حمایت کنند، تصریح کرد: نباید از ظرفیت تئاتر برای رشد و تربیت کودکان غفلت کرد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مفید کیایی نژاد با اشاره به نقش حساس سنین کودکی در رشد و تربیت شخصیت کودک گفت: اگر از سنین کودکی بتوان شخصیت کودکان را به گونه ای صحیح و شایسته پرورش داد، پس از دوران رشد و بلوغ و رسیدن به سن جوانی، چیزی نمی تواند بر آنها اثر سوء داشته باشد؛ همچنانکه امام علی(ع) در نامه ای خطاب به امام حسن(ع) در نهج البلاغه می فرماید که حسن جان، سراغ نونهالان جامعه برو زیرا قلب آنها مانند زمین خالی می ماند که هرچه در آن بکاری، همان را درو میخواهی کرد. مدیران و مسئولان جامعه ما نیز باید بر اساس این دستورات اسلامی، تمام هم و غم خود را بر کودکان و نونهالان جامعه متمرکز کنند.

 این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید برنامه ای سازنده در این مسیر مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: تئاتر ابزار مناسبی برای انتقال مفاهیم و آموزه ها به کوک است و در صورتی که حاوی پیام های آموزنده ای نیز باشد، می تواند به عنوان رسانه ای پر ظرفیت به منظور این امر مهم تلقی شود که نباید از آن غفلت کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین بر ضرورت استفاده از هنرمندان متعهد و معتقد تاکید کرد و یادآور شد:تئاتر و سایر برنامه های مربوط به کودکان میتواند تاثیر بسیار مفید و مناسبی بر کودکان داشته باشد؛ به شرط آنکه کسانی متصدی این قضایا باشند که خودشان به مسائل اسلامی اعتقاد داشته باشند و آثاری ارائه کنند که حاوی آموزه های اسلامی باشد.

کیایی نژاد به فرمول استفاده از تئاتر به عنوان یک رسانه کلیدی در کنار بهره گیری از مجریان و هنرمندان متعهد و معتقد اشاره و تصریح کرد: دستگاههای ذی ربط و متولیان نیز باید در این زمینه کمک ها و حمایتهای لازم را داشته باشند و مجلس و دولت موظف هستند از چنین برنامه هایی تامین اعتبار کنند تا هنرمندان و مجریان بتوانند تکالیف خود را به خوبی انجام دهند.

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما همچنین در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر کودک گفت: برگزاری جشنواره تئاتر کودک می تواند مظر و توجه مسئولان فرهنگی به این موضوع را جلب کند تا آنها از نزدیک در جریان موضوعات، مسائل، کاستی ها و ظرفیتهای مربوط به تئاتر کودک قرار گیرند.

گفتنی است؛ بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از 15 مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا 21 مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: تئاتر ، کودک ، تربیت ، اسلامی ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.