انتقاد شدید مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز از لغو همایش بازی با گلوله

مدعیان عدالت رسانه‌ای برای دانشجویان شهرستانی ارزش قائل نیستند

مرتضایی راد گفت: به دلیل بی‌تفاوت بودن مدعیان عدالت رسانه‌ای نسبت به شهرهای غیر از تهران، آقایان طالب‌زاده و همراهان بر پای قول خود مبنی بر حضور در این برنامه نمانده و آن را لغو کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از سازمان بسیج دانشجویی؛ علی‌اصغر مرتضایی‌راد مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با اعلام خبر لغو همایش بازی با گلوله در شیراز اظهار داشت: به دلیل بی‌تفاوت بودن مدعیان عدالت رسانه‌ای نسبت به شهرهای غیر از تهران،  آقایان طالب‌زاده و همراهان بر پای قول خود مبنی بر حضور در این برنامه نمانده و نیم ساعت قبل از پرواز (به شیراز) و دو ساعت قبل از شروع برنامه، علی رغم تبلیغات وسیع انجام شده در سطح دانشگاه و شهر شیراز، برای دانشجویان (به قول خودشان شهرستانی) پشیزی ارزش قائل نشدند و برنامه را لغو کردند.

وی افزود: آقایان با این کارشان علاوه بر تضییع بیت المال، با آبروی جبهه به اصطلاح فرهنگی به راحتی هر چه تمام بازی کردند. علی رغم اینکه ما به سرعت خبر لغو برنامه را اطلاع رسانی کردیم ولی برخی دانشجویان که خبر لغو برنامه به آنها نرسیده بود در مقابل محل برگزاری همایش تجمع کرده بودند که با شرمندگی از آنها عذرخواهی نمودیم.

مرتضایی‌راد با یادآوری آیه‌ای از سوره مبارکه مائده که می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! به پیمان ها وفا کنید» و این کلام نورانی از حضرت رسول الله(ص) که فرموده‌اند: « مَن كانَ يُؤمِنُ بِاللّه  و َاليَومِ الآخِر فَليَفِ اِذا وَعَدَ؛» هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، هرگاه وعده مى دهد بايد وفا كند. (كافى ج2، ص364، ح2)  دوستان جبهه فرهنگی انقلاب را به رعایت و عمل فرامین الهی سفارش نمود.
 
دبیر جشنواره عمار دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز هنگام برگزاری جشنواره عمار در این دانشگاه بسیاری از این دوستان که ادعای عدالت رسانه ایشان گوش فلک را کر کرده و جشنواره عمار را برای رسیدن صدای انقلاب به دیگران به راه انداخته‌اند یا از حضور امتناع می‌کردند یا اینکه به راحتی نسبت به وعده خود مبنی بر حضور در جشنواره بی‌تفاوتی نشان می دادند و خلف وعده می کردند و گرفتن عکس یادگاری در جشنواره عمار تهران را به حضور در شیراز ترجیح می‌دادند.

 وی با انتقاد از برخی تناقضهای دوستان جبهه فرهنگی انقلاب گفت: برخی از این دوستان در جلسات با دانشجویان ، مکررا و موکدا دم از مطالبه گری دانشجویان میزنند و از عملکرد دانشجویان ناراضی هستند، اما خودشان حاضر نیستند برای پیشبرد اهداف فرهنگی ، پایشان را از تهران بیرون بگذارند.
 
گفتنی است همایش "بازی با گلوله" حکایت 51 روز مقاومت کودکان فلسطینی در مقابل گلوله‌های فلسطینی با حضور نادر طالب زاده، کارگردان سینما و کوین بریت، استاد سابق مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه ویسکانستین آمریکا، قرار بود چهارشنبه شب ساعت 19 به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در تالار فجر پردیس ارم این دانشگاه برگزار شود.
 
 همچنین مرتضایی راد مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در وبلاگ شخصی خود درمطلبی با عنوان «آنچه بر بازی با گلوله گذشت.» در این خصوص آورده است:
 
« همانطور که مطلع هستید  قرار بود برنامه ای با عنوان بازی با گلوله درتاریخ 9/7/93 در ساعت 19 در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شود.برای برگزاری این برنامه حدود دو هفته بسیج و نیرو های آن در گیر بحث های مختلفی چون هماهنگی با  مهمان ها، گرفتن مجوز اجرای برنامه،گرفتن مجوزتالار در روز مقرر،هماهنگی بلیط و اسکان جهت مهمان ها و مهمتر از همه حجم بالای تبلیغات دانشگاهی، شهری و رسانه ای بودند که این امر باعث صرف هزینه ی گزافی از پول بیت المال(حدود یک میلیون تومان) و همچنین صرف وقت و فکراعضای بسیج که طی این دو هفته در جهت اجرای این برنامه تلاش کرده بودند شد.اما درست نیم ساعت قبل از پرواز مطلع شدیم که آقای طالب زاده و همراهانشان  از سفر به شیراز امتناع کردند و به این ترتیب کل بودجه و نیرویی که صرف این برنامه شده بود به هدر رفت.
 
چند نکته ناگفته:
 
1)برنامه مذکور اولین برنامه بسیج در سطح دانشگاه در سال تحصیلی جدید  بود و همانطور که مطلع هستید اولین برنامه تشکل ها در دانشگاه نمودی از توان آن تشکل در دانشگاه میباشد و می توان به جد گفت نمود ظاهری پتانسیل تشکل در گرو اولین برنامه ای است که در هر سال تحصیلی برگزار میکند .
 
2)آقای طالب زاده و افرادی که با عنوان جبهه فرهنگی انقلاب شناخته میشوند همواره داعیه دار عدالت و به خصوص عدالت رسانه ای بوده و هستند و نمود این کار را میتوان در پایه گذاری جشنواره عمار دید اما عملکردها چیز دیگری را نشان میدهد به طوری که در عمل این عدالت شامل شهرستان ها نشده و فقط مختص تهران می باشد و این افراد حاضر نیستند از تهران جدا شده و به شهرستان ها سفر کنند و یک بار هم که حاضر میشوند سفر کنند به راحتی زیر قول خود زده برنامه سفر خود را به راحتی کنسل می کنند.
 
3)افرادی که با نام جبهه فرهنگی انقلاب شناخته می شوند من جمله آقایان سعید قاسمی،وحید جلیلی،نادر طالب زاده و حسین یکتا،همواره دم از مطالبه گری می زنند و گاها با لحن شدید دانشجویان ارزشی و جنبش دانشجویی را در مورد مطالبه گری مورد خطاب قرار میدهند،لذا ما بر آن شدیم تا این دفعه از همین دوستان مطالبه کنیم تا یا از عدالت حرف نزنند و یا اگر میزنند خود نیز به آن عمل کنند.
 
4)یکی از اهداف بسیج دانشجویی از اجرای چنین برنامه هایی شناساندن تفکرات ایشان به جامعه دانشجویی است تا این تفکرات منشا عملکرد دانشجویان قرار گیرد اما وقتی که می بینیم این تفکر در خود افراد جبهه فرهنگی هم هنوز در قالب تئوری است و حاضر نیستند این تئوری ها  را در عملکرد خود دخالت دهند دیگر چه توقعی از دانشجو میرود. لذا انسان گاهی مجبور میشود در جهت حفظ آبروی جبهه ی فرهنگی اصیل انقلاب برای یک بار هم که شده به ایشان تشر بزند و به قول معروف گل به خودی بزند تا دیگر چنین اتفاقات ناگواری رخ ندهد.
 
5)اما در مورد نصب پوستر "لغو برنامه به دلیل بد قولی مدعوین" در سطح دانشگاه هم چند نکته وجود دارد؛ اولا بنده در قبال تمامی افرادی که قصد داشتند از مسافت های دور و نزدیک در این برنامه حاضر شوند مسئول بودم فلذا نهایت سعی خود را مبنی بر اطلاع رسانی در مورد لغو برنامه انجام داده و به زدن پوستر جلوی در تالار بسنده نکردم.ثانیا بنده خود را ملزم میدانستم که نهایت سعی خویش را درجهت حفظ شان بسیج انجام دهم و حاضر نیستم بسیج را با این استدلال که مبادا گل به خودی بزنیم هزینه اشخاص بکنم و به همین دلیل نیز عین اتفاق رخ داده را درپوستر مطرح کردم وثالثا بالفرض که اصلا این کار اشتباه باشد اما آیا واقعا این اشتباه آنقدر بزرگ است که ما بیاییم و نکات مثبت  کار را فاکتور بگیریم و یک نقص کوچک را آنقدر بزرگ نشان بدهیم که کل کار زیر سوال برود، البته متاسفانه این برای ما حزب اللهی های یک اپیدمی شده است که به قول معروف از کاه کوه میسازیم و به خاطر یک گل به خودی کوچک کلا دروازه خودی را با دروازه حریف اشتباه گرفته و مرتب به خود گل میزنیم.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار