عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی:

مخاطرات سلامت با الگوی ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد

عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: مخاطرات سلامت و همکاری بین بخشی مغفول مانده است که می‌توان برای رفع این موضوع، آن را تحت عنوان سبک زندگی و الگوی ایرانی اسلامی سلامت مطرح کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران سیدحسن امامی رضوی در جلسه تدوین نقشه راه سلامت به مناسب برگزاری سمینار بین‌المللی آن گفت: باید در این سمینار بحث‌هایی مطرح کرد تا جذابیت بیشتری داشته باشد چرا که مخاطب ما مردم و عام نیست بلکه افراد محدودی هستند بنابراین محورها بهتر است، محدود شوند.

وی گفت: پیشنهاد می‌دهم محورهایی مانند نقشه تحول نظام سلامت که موضوع روز است مورد هدف قرار گیرد که در مرحله اول بحث کم کردن پرداخت از جیب مردم و رضایت‌مندی آنها مطرح است که می‌توان مطالعات در این زمینه و شواهد آن را ارائه کرد.

امامی رضوی افزود: موضوع دیگر تولیت است؛ اختلاف نظر زیادی در این زمینه وجود دارد که می‌تواند مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: تأمین مالی از مباحث جذاب دیگری است که می‌توان به آن پرداخت؛ اینکه یارانه سلامت برای اولین‌بار مطرح می‌شود یا اشکالات مالیات در سلامت مطرح شود.

وی گفت: مخاطرات سلامت و همکاری بین بخشی باید ایجاد شود چرا که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است زیرا در این زمینه مشکلات نگرش بخشی وجود دارد و همکاری بین بخشی برای رفع مخاطرات تحت عنوان سبک زندگی یا الگوی ایرانی اسلامی سلامت می‌تواند مطرح شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار