المانیتور:

با وجود توافق ژنو، بانک‌های آمریکایی با ایران همکاری نمی‌کنند

با وجود توافق ژنو، بانک‌های آمریکایی از ترس تحریم شدن با ایران برای خرید و فروش کالاهای انسانی همکاری‌ نمی‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اینترنتی المانیتور، این پایگاه در گزارشی نوشت  بانک‌های آمریکایی با وجود توافق ژنو با ایران همکاری نمی‌کنند.

بر اساس این گزارش این بانک‌ها از ترس تحریم مالی واشنگتن، حتی برای انجام آن دسته از مبادلات بانکی که طبق توافق موقت ژنو بین ایران و گروه موسوم به 1+5 ممنوع نیستند، نیز همکاری‌ نمی‌کنند.

در ادامه این گزارش امده است  یک پزشک ایرانی به‌نام "محمد فریور" که ساکن آمریکا و استاد دانشگاه "بوستون" و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه هاروارد است مشکلاتی را که برای انتقال کمک‌های مالی برای یک پرورشگاه در کاشان با آن مواجه شده در گفت‌وگو با این  پایگاه خبری مطرح کرده است.

 فریور می‌گوید وی قصد داشته کمک‌های مالی جمع‌آوری شده در بوستون را که کمی بیشتر از 100 هزار دلار بوده‌اند به ایران انتقال دهد، اما نه تنها اینکه این تراکنش مالی انجام نشده، بلکه به وی اطلاع داده شد که حساب بانکی‌‌اش برای مدت کوتاهی مسدود خواهد شد.

به‌موجب "طرح اقدام مشترک" که در نسشت ژنو بین ایران و کشورهای 1+5 منعقد شد کشورهای طرف مذاکره با ایران متعهد شدند  اقدامات لازم برای  تسهیل مبادلات مالی مربوط به خرید و فروش کالاهای انسانی را فراهم کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار