فرشچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

مخالفت سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای خرز / انتقال آب دریای خرز به عنوان آخرین راه حل

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خرز به مناطق خشکی چون فلات مرکزی و دریاچه ارومیه برای رفع خشکسالی باید به عنوان آخرین راه حل استفاده میَ‌شود.

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درباره انتقال آب دریای خزر به مناطق خشک عنوان کرد: انتقال آب خزر به مناطق خشک چون فلات مرکزی و دریاچه ارومیه حرکت مناسبی نیست زیرا این کار تبعات سیاسی اجتماعی و اقتصادی فراوانی به همراه خواهد داشت به گونه ای که بعدها شاید از انجام این عمل پشیمان شویم.

وی درباره انتقال آب دریای خزر به عنوان یک راه حل برای رفع خشکی سالی اظهار داشت: انتقال آب دریای خزر به دریاچه ارومیه و فلات مرکزی برای رفع خشکسالی باید به عنوان آخرین راه حل استفاده شود.

وی در ادامه افزود: برای رفع خشک سالی باید همه راه حلهای موجود را امتحان کنیم و در آخر هیچ کدام راهگشا نبود به انتقال آب دریای خزر فکر کنیم.

فرشچی در ادامه درباره اهمیت ویژه انتقال آب دریای خزر تصریح کرد: انتقال آب دریای خزر به مناطق خشک مطالعه دقت و بررسی فراوانی را می‌طلبد در این راستا باید ارزیابیهای زیست محیطی گسترده‌ای انجام شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در ادامه به این نکته اشاره کرد: مطالعاتی که باید در این حوزه صورت بگیرد پیرامون تعیین نوع دستگاههای آب شیرین کن و نحوه انتقال آب با توجه به تفاوت ارتفاع دریا از سطح مناطق خشک باشد.

وی در پایان گفت: مسلما انتقال آب به مناطق خشک اثراتی را بر روی خاک و جنگلهایی که در مسیر عبور آنها هستند  می‌گذرد بنابراین باید به انتقال آب دریای خزر به مناطق خشک بیشتر فکر کنیم.

*مخالفت سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای خزر  

داوود میر شکار مدیر زیست بوم و آکوبیولوژی دریای خزر درباره انتقال آب دریا خزر گفت: زیست بومهایی که در دریای خزر زندگی می‌کنند اگر وارد دریاچه ارومیه شوند به طور حتم سرنوشت انسان نامعلوم خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: انتقال آب دریا خزر به دریاچه ارومیه نیاز به تحقیقات دقیق علمی دارد و صرف مدت زمان کوتاهی نمی‌توان به این عمل اقدام کرد.

میر شکار در ادامه درباره رویکرد سازمان محیط زیست نسبت به انتقال آب دریا خزر افزود: سازمان محیط زیست با انتقال آب دریای خزر مخالف است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال ، دریا ، خزر ، مناطق ، خشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
100 سال بعد....."هیئت دولت در جلسه ای با حضور مسئولان محیط زیست و وزیر معدن و تجارت راهکارهای بهره برداری از معادن نمک ارومیه(دریاچه سابق)و همچنین نمکزار قم و اصفهان را بررسی کرده و پیشنهاداتی جهت جایگزین کردن درآمد صادرات نمک بجای سوختها فسیلی سابق مطرح تا منابع مالی لازم جهت واردات مایحتاج غذایی از خارج جهت جمعیت 12 میلیونی ایران فراهم شود.این جلسه که زیر نور شمع برگزار میشد در انتها با تمام شدن سهمیه شمع بدون نتیجه به پایان رسید و هیئت 5 نفره دولت در تاریکی شب با یک دستگاه درشکه به منازل خود اسکورت شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
انتقال آب دریای خزر را رها کنید بروید روی انتقال آب دریای عمان تمرکز کنید که هیچ مشکل زیست محیطی ندارد قبل از اینکه خشکسالی تمام کشور را فرابگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
انتقال آب دریای خزر را رها کنید بروید روی انتقال آب دریای عمان تمرکز کنید که هیچ مشکل زیست محیطی ندارد قبل از اینکه خشکسالی تمام کشور را فرابگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
واقعا دریاچه ارومیه برای عبرت گرفتن کافی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
اگه آب رو تصفیه کنیم و به فلات مرکزی و دریاچه ارومیه بفرستیم مشکلی نداره چون رودهای ورودی به دریاچه ارومیه هم شیرین هستند.
United States of America
پسر مازندرانی
۰۲:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
ما به عنوان منطقه نشین دریای مازندران به شدت با این عامل مخافت میکنیم اب دریاچه ارومیه رو خشکنیدین حالا نوبت به دریای مازندران رسید؟ بجای اینکارا سد وذخیره ابو افزایش بدین مییان دست میزارین به منابع طبعی برین جلوی رشوه خاری رو بگیرین خرج اب مردم بکنید
United States of America
یه بدبخت
۰۲:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
آقا یکی حالی اینا کنه دارن با دلایل علمی مضحک گولشون میزنن مثل قبل که میگفتن دریای خزر هم خشک میشه ولی نمیرفتن نقشه رو یه نگاه کوچیک بندازن اون ولگا رو ببینن
بابا آمریکایی ها از اقیانوس آب کشیدن آوردن لاسفگاس چون منطقه ی اونجا بیابونی بود الان بعد سی چهل سال آب و هوای اونجا کلی تغییر کرده،یه کم تحقیق هم به قرآن بد نیست به ولله بد نیست
شایدم بعضیا چون توی دوره مدیریتی خودشون افتتاح نمیشه به اینجور کارای بلند مدت با اینکه مفیده دست نمیزنن
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي زردشت
۲۲:۰۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
كاش يه كم به فكر درياچه بختگان بوديد تا لااقل حق آبه اش را مي دادند.
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۲۱:۳۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
چراازدریای عمان انتقال نمیدید هرچن هزینه براست ولیاینهمه دغدغه نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
در حالی که کل جهان زیادن زیاده خواهی امریکا و کشورهای قدرتمند جهان را در الوده کردن اب وهوا و تغییر الگوهای هوایی جهان را میخورند
در کشور ما افرادی حاضرند مردم ایراند را فدای دیگران که برای سلامتی ما اهمتی نمیدهند بکنند
یادمه در طرح انتقال اب خلیج فار به فلات مرکزی ایران هم همین اقایون اعتراص کردن در حالی باعث اشتغال و افزایش توریسم و... می شود
اخه با شکم خالی ....
با بیماری حاصل از غبار دریاچه ...
این اقایون جوش چی رو میزنن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۱۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
دلیل علمی مخالفتها بطور واضح و منطقی عنوان نشده لطفا بطور ساده گفته شود۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۵۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
سد دز اندیمشک رو فعلا دارند خشک می کنن با این کاراشون. مردم اندیمشک دارن فک می کنن تابستون بوده آب رفته به آسمون تو نگو رفته به کلان شهرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
تا خیلی دیر نشده باید آب خزر که از طریق رود ولگا به آبهای جهانی وصل هست به مرکز ایران رسوند
تاریخ قضاوت خواهد کرد . اینها چه از محیط زیست میدانند که هر کار ملی میخواهد بشود با سد محیط زیست روبرو میشود
Iran (Islamic Republic of)
مهندس شرافت
۱۳:۵۲ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
←← نماز باران آیت الله خوانساری
یکی از معروف‏ترین نمازهای باران در تاریخ معاصر ما، نماز آیة‌ الله العظمی سید محمد تقی خوانساری(رحمة الله علیه)است.
نوشته‏اند که در سال ۱۳۶۳ قمری، همان سالی که متفقین، ایران را اشغال کرده بودند، در قم باران نبارید و باغ‌ها و مزارع‌ خشکید و خطر قحطی و خشکسالی مردم قم را تهدید می‏کرد.
آن مرجع‌ بزرگوار، دو روز متوالی برای نماز باران به بیابان‌های اطراف قم رفت، این‏ حرکت، گرچه مورد استهزاء غیر معتقدان به امور معنوی و غیبی بود، ولی‏ در روز دوم، چنان باران آمد که سیل‌ها روان شد و جویبارها به راه افتاد واین از آثار انفاس قدسی آن مرد الهی بود. [۱۲]
قبر آن مرحوم، در حرم حضرت معصومه -علیه‌السلام- است.
نوشته شده در چهارشنبه نهم مهر 1393ساعت 9:37 توسط محمد شرافت| نظر بدهيد |
Iran (Islamic Republic of)
hamed
۱۲:۵۷ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
سلام
به این آقای روشنفکر بگید که دریای خزر از بالا به اقیانوس وصل است.آبش تمام نمیشود.تازه روسیه از خداشه که آب دریای خزر به یه جایی بریزد تا از طریق همان تنگه بتواند تولید برق کند.(پس میتوان از روسیه هم کمک گرفت)
در ضمن آب خزر 300 متر بالای سطح آبهاست ولی کویر 30 متر .پس نیازی به موتور بالا آوردن آب نیست و آب به سادگی سرازیر میشود.(گفته یکی از محققان)
به زودی طوفان نمک دریاچه اورومیه به پایتخت هم میرسد.
لطفا اطلاع رسانی کنید
آخرین اخبار