ادعای آل خلیفه:

ایران نیروهایی در سوریه دارد که به نیابت از این کشور می‌جنگند!

وزیر خارجه بحرین با طرح این ادعا که ایران نیروهایی در سوریه دارد که به نیابت از این کشور می‌جنگند، ایران را به دخالت در امور سوریه متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانیتور، وزیر خارجه بحرین ادعا کرد: ایران نیروهایی را برای کمک به نیروهای حزب الله راهی سوریه کرده است.

شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه مدعی شد: ما با کسی به نفع دیگری نمی جنگیم و دیگران هم به نفع ما نمی جنگند.ما نقشی شفاف بازی می کنیم و با دیگر کشورها همکاری می کنیم.در برابر ایران عوامل خود را دارد که به نفعش می جنگند.به طور شفاف بگویم،ایران در امور سوریه دخالت می کند(!) و نیروهای خود را به آنجا فرستاده است.این کشور همچنین از حزب الله حمایت می کند و آنها را وارد جنگ سوریه کرده است.این اقداماتی است که آنها انجام می دهند اما ما تنها از خود دفاع(!) می کنیم.

خلیفه درباره اوضاع سیاسی بحرینمدعی شد:ما نه با ایران و نه حزب الله و یا هر کشور و یا جناحی در جهان که در امورمان دخالت کند روابطی نداریم.این موضوعی کاملا بحرینی است و اگر پیشرفتی در آن باشد تنها با کمک بحرینی ها حاصل می شود.ما در این باره خوش بین هستیم.

وی درباره عراق گفت:منفعت بحرین در این است که شاهد عراقی با ثبات باشد که از تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت برخوردار باشد و مردم آن راضی و خشنود و بدون دخالت خارجی در جهت پیشرفت حرکت کنند.این در راستای منافع ما به عنوان یک کشور برادر است.اخیر ما شاهد تحولات مهمی در عراق از جمله تشکیل دولت جدید و باز شدن افق های تازه از طرف این کشور به روی دیگر کشورهای منطقه هستیم.صادقانه بگویم که من منتظر دیدار با برادرم ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق هستم و همچنین از حضور وی در منامه استقبال می کنم.

وی درباره حضور بحرین در ائتلاف با آمریکا بر ضد داعش گفت:دلیل اینکه ما در این موضوع از آمریکا حمایت کردیم این بود که معتقدیم که این تنها نبرد آمریکا محسوب نمی شود و نبردی عالی برای ما محسوب می شود.

وزیر خارجه بحرین در ادامه گفت:من قصد ندارم که وارد جزئیات عملیات های نظامی بر ضد داعش شوم اما موضوع مشارکت و داشتن نقشی در این مبارزه است.اگر ما شکست بخوریم،آنگاه ما در پذیرش نقشی موثر در حفاظت از منطقه شکست خورده ایم.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موریس
۱۳:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
تو خودت بحرینی نیستی ..بحرینی ها ایرانی الاصل هستند ..تو هم دزد قدرت و مقام هستی تو بحرین
Germany
فضل
۱۳:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
مورچه چیه که کله پاچش... بحرین عزیز به کا بزرگ ترها دخالت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
پس مواظب خودتون باشید!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
به شماربطی ندارد ماایرانی ها کجا میجنگیم هرجا که کمک بخوان مابرای جنگ خواهیم بودمخصوصا جنگ های که به ماربط دارد دفاع ازحرم امامان شیعیان
آخرین اخبار