طرح ادعایی برای جنگ‌افروزی جدید

اف بی آی: ممکن است گروه‌ "خراسان" بزودی حمله تروریستی به خاک آمریکا و یا متحدین ما را برنامه‌ریزی کند

مدیر اف‌بی‌آی ضمن اعلام اینکه گروه "خراسان" ممکن است هنوز به دنبال انجام عملیات‌های تروریستی در خاک آمریکا و متحدین این کشور باشد، گفت که این سازمان چندین تروریست آمریکایی را شناسایی کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جیمز کامی" مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد که گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده به دنبال انجام عملیات تروریستی در خاک آمریکا بوده‌اند و ممکن است هنوز نیز در حال برنامه‌ریزی برای این کار باشند.

آقای کامی در اولین مصاحبه تلویزیونی خود در برنامه‌ای در شبکه "سی‌بی‌اس" گفت: گروه‌های تروریستی «در حال تلاش برای حمله به آمریکا یا متحدان ما بوده‌اند و ممکن است همچنان نیز باشند. آن‌ها دنبال آن هستند که خیلی زود این کار را انجام دهند.

وی افزود: "من نمی‌توانم اینجا بنشینم و به شما بگویم که آیا آن‌ها برای فردا یا سه هفته دیگر یا سه ماه آینده، برنامه دارند. برداشت ما این است که آن‌ها در تصمیم خود جدی هستند و قصد دارند دست به اقدامات تخریبی بزنند. به همین جهت ما باید طوری رفتار کنیم که گویی قرار است این اتفاق فردا رخ دهد".

مدیر همچنین گفت بر اساس برآوردهای این سازمان حدود 10 آمریکایی در کنار تروریست‌های فعال در سوریه و عراق می‌جنگند. 

جیمز کامی، گفت سازمان وی در صورتی که جنگجویان بازگردند، آنهایی که می‌توانند در خاک این کشور دست به حمله بزنند را به شدت تحت نظر می‌گیرد.

وی گفت: یک شهروند امریکایی در صورتی که گذرنامه‌اش باطل نشده باشد باید به کشور بازگردد. پس اشخاص دارای گذرنامه امریکایی که برای داعش جنگیده‌اند تحت پیگرد بسیار دقیق ما خواهند بود.

وی همچنین گفت سازمان‌های تروریستی همچون جبهه النصره و داعش در عراق را «دگردیسی القاعده» می‌نامد. «این دو گروه خشن و بی‌رحم بوده و به نوعی وارث بسیاری از عقاید داعش هستند و به اشکال گوناگون تهدیدهای متفاوتی را به همراه دارند.»


امریکا و متحدان عربی آن -- عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، قطر و اردن -- بدون اجازه دمشق یا دستور سازمان ملل حمله به مواضع داعش در خاک سوریه را از ماه گذشته آغاز کرده‌اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار