نتانیاهو:

هر چقدر سانتریفوژهای ایران بیشتر باشد، توافقنامه هسته‌ای بدتر خواهد بود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرچقدر میزان سانتریفوژهای ایران در توافقنامه ی نهایی بیشتر باشد آن توافقنامه بدتر خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه جروزالم پست بخش‌هایی از متن مصاحبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شبکه تلویزیونی سی بی اس را منتشر کرد.

بنیامین نتانیاهو در گفتگو با باب شیفر مجری برنامه "رو در روی ملت" در شبکه سی بی اس که در روز یک شنبه پخش شد گفت اگر قرار است کشوری فلسطینی تشکیل شود همه باید ایده های خود درباره حاکمیت مستقل را تعدیل کنند.

بنیامین نتانیاهو که در زمان اقامت خود در نیویورک با فرید زکریا مجری برنامه جی پی اس در شبکه سی ان ان مصاحبه کرده بود، مدعی شد: تنها راه اطمینان از اینکه اراضی واگذار شده اسرائیل به قلمرویی برای ایران تبدیل نمی شود(!)  این است که یک حضور امنیتی بلند مدت اسرائیلی در داخل کشور آینده فلسطینی وجود داشته باشد.

نتانیاهو ادامه داد: من خواهم گفت پس حضور آمریکا در آلمان آن هم هفتاد سال پس از جنگ جهانی دوم یا حضور در ژاپن و کره جنوبی چه می شود؟ نتانیاهو در عین حال اذعان کرد که هیچ قیاسی کامل و یکسان نیست.

نخست وزیر اسرائیل گفت: اگر حماس کنترل کرانه باختری را برعهده گیرد آنگاه آنها خواهند توانست با شلیک خمپاره ها؛ و نه با راکت ها و موشک ها؛ فرودگاه بین المللی ما را  از کار بیاندازند. از این رو ما باید یک راه حل امنیتی را بیابیم که واقعی و ممکن باشد.

نخست وزیر اسرائیل در پاسخ به پرسشی در مورد ارزیابی اسرائیل از توان داعش گفت: تعداد اعضای داعش اکنون باید به دهها هزار نفر رسیده باشد. این تعداد روز به روز  افزایش می یابد چون آنها روزانه حدود دو میلیون دلار عواید نفتی دارند.

نتانیاهو در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت کنونی در خاورمیانه که در آن دشمنان اسرائیل با یکدیگر می جنگند خوب است یا بد، گفت: وقتی دشمنان شما درحال نبرد با یکدیگر هستند نباید از یکی در برابر دیگری حمایت کرد بلکه باید هر دوی آنها را ضعیف کرد. معنی این گفته این است که ما به طور کامل از هدف اعلام شده باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حمایت می کنیم که گفته بود باید داعش را شکست داد اما ما همچنین معتقدیم که باید جلوی ایران را گرفت و نگذاشت که ایران  کشوری باشد که در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای قرار داشته باشد. نباید گذاشت که این کشور توان غنی سازی اورانیوم به اندازه کافی را داشته باشد.

وقتی که از بنیامین نتانیاهو پرسیده شد که آیا اسرائیل باید با ایرانی زندگی کند که حدود پنج هزار سانتریفوژ دارد گفت: میزان سانتریفوژهای آنها که مخالف موضع ما است اینگونه است که هرچه قدر تعداد سانتریفوژهای آنها بیشتر شود توافقی که بدست می آید بدتر خواهد شد.

نتانیاهو دز بخشی دیگر از سخنانش مدعی شد : "داعش باید مغلوب شود چراکه این گروه نیز کاری را انجام می‌دهد که سایر "گروه‌های اسلامگرا" در تلاشند انجام دهند. همه آنها می‌خواهند نخست، بر سهم خود از خاورمیاننه تسلط پیدا کنند و سپس برای ایده محوری خود یعنی تسلط بر جهان اقدام کنند".

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا‌های بی اساسش گفت : "تفاوت میان حماس و داعش و تفاوت میان داعش و ایران این است که همگی اتفاق نظر دارند جهان باید اسلامی شود اما هر یک از آنها می‌خواهد خود پادشاه آن باشند. آنها می‌خواهند قدرت کافی انباشته کنند تا سپس بلندپروازی‌های احمقانه خود را اجرا کنند".

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۱:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
اسرائیل باید ازبین برود چون فرزند ناخلف امریکا است وهرفسادی ازصهیونیزم بلند می شودوامروز هرتلاشی هم بکندبه نابودی نزدیکتر می شود وباید بداند که درسرازیری نابودی قرار گرفته است وناتانیاهو را این مسئله دیوانه کرده چونسایردوستانش نفهم است
Iran (Islamic Republic of)
afsar
۱۰:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
مرگ بر اسراییل غده سرطانی جهان
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۳۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
چقدر حرف میزنه این، اهههههههههه
Germany
علی
۰۸:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
کسی نیست به این مردک بگه اخه برنامه هسته ای به تو چه ربطی دارد
آخرین اخبار