نتانیاهو شدیدا از تصمیم سوئد بر سر مسئله فلسطین انتقاد کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سوئد را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین به شدت مورد انتقاد قرار داد و در این باره بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سوئد را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

دفتر نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه (۱۳ مهر) در واکنش به تصمیم اخیر "استفان لوفن، " نخست وزیر سوئد دست به انتشار بیانیه‌ای زد.

در این بیانیه آمده است اسرائیل "با هر اقدام یک جانبه که به حصول صلح کمک نکرده و چشم‌انداز دستیابی به آن را دورتر می‌کند، مخالف است."

"آویگدور لیبرمن"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود "نخست وزیر جدید سوئد عجولانه اقدام کرده" و "این مسئله را به طور مفصل" مورد مطالعه قرار نداده است.

لوفن این تصمیم را روز جمعه در مراسم تحلیف خود در پارلمان سوئد در استکهلم مطرح کرد.

لیبرمن با اشاره به وضعیت عراق و سوریه از لوفن خواست روی مشکلات "دیگر نقاط" منطقه تمرکز کند.

امریکا نیز به این اقدام سوئد واکنش نشان داد و "جن ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه این کشور اقدام سوئد را "عجولانه" توصیف کرد.

"مارگوت والشتروم"، وزیر خارجه سوئد در پاسخ به اظهارات ساکی گفت: "امریکا سیاست‌های ما را تعیین نمی‌کند."

این تصمیم سوئد باید به تصویب پارلمان برسد تا عنوان اولین کشور اتحادیه اروپا که حاکمیت فلسطین را به رسمیت شناخته است، نصیب سوئد گردد.

سوئد یکی از کشورهایی بود که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ به ارتقای جایگاه فلسطین به ناظر غیر عضو رای داد.

جایگاه ناظر امکان دسترسی فلسطین به نهادهای سازمان ملل و دیوان بین المللی کیفری را فراهم می کند و فلسطینی‌ها می‌توانند شکایات رسمی خود علیه رژیم اسرائیل را در این دیوان مطرح کنند.

"محمود عباس"، رئیس دولت وحدت ملی فلسطین روز چهارشنبه گفت در صورتی که امریکا پیشنهاد فلسطین به شورای امنیت برای محکوم کردن اشغال اراضی فلسطینی از سوی رژیم اسرائیل را وتو کند وی برای پیوستن به دیوان بین المللی کیفری تدابیری اتخاذ می‌کند.

فلسطینی‌ها به دنبال تشکیل کشوری مستقل در اراضی کرانه‌ی باختری، شرق بیت المقدس (اورشلیم) و نوار محاصره شده‌ی غزه هستند و بر عقب نشینی اسرائیل از اراضی اشغال شده‌ی فلسطین تاکید دارند.

این در حالی است که رژیم تل آویو از بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ امتناع کرده و از بحث و گفت‌وگو درباره موضوع بیت المقدس سر باز می‌زند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار