نماینده پارلمان عراق خواستار شکایت از عربستان، امارات و ترکیه به لاهه و شورای امنیت شد

یکی از نمایندگان پارلمان عراق روز دوشنبه از دولت این کشور خواست علیه عربستان سعودی ، امارات عربی متحده و ترکیه به اتهام حمایت از گروههای مسلح تکفیری در نهادهای قضایی بین المللی اقامه دعوا کند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، "عالیه نصیف" از نمایندگان  ائتلاف دولت قانون گفت دولت عراق باید از کشورهایی که از گروههای  تروریست حمایت کردند و جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر  خود این موضوع را فاش کرد ، به  دادگاه های  بین المللی شکایت کند .

 این نماینده  پارلمان عراق افزود  عربستان، امارات و ترکیه باید مسئولیت اتفاقاتی را که در منطقه به ویژه در عراق رخ  می دهد ، برعهده بگیرند .

"عالیه  نصیف" گفت : ما بارها  درباره پیامدهای احتمالی  حوادث امنیتی در سوریه به کشورهای همجوار به ویژه اوضاع داخلی  عراق  هشدار داده بودیم و متاسفانه امروز بیشتر پیش بینی های ما محقق شده است.

نصیف  اظهار داشت  همان طوری که پیش بینی می شد حملات  تروریستی از سوریه به برخی مناطق  عراق انتقال یافت.

عالیه  نصیف تصریح کرد  سخنان اخیر جو بایدن که در آن عربستان ، امارات و ترکیه را به حمایت مالی از جبهه النصره و گروه القاعده در سوریه متهم کرد در واقع بیانگر توطئه بزرگی است که آتش جنگ، افراط گرایی و حملات تروریستی را در منطقه روشن کرده است.

 این نماینده پارلمان عراق  اظهار داشت  گروه داعش میراث  القاعده و جبهه النصره است و کشورهای حامی این گروهها (عربستان ، امارات و ترکیه ) باید مسئولیت  حوادثی که درمنطقه رخ می دهد  را  بر عهده بگیرند .

 وی  خاطر نشان کرد اقدامات تروریستی و وحشیانه  عناصر داعش در عراق و کشتار  بی رحمانه اقشار و اقوام مختلف  مردم عراق ، نتیجه حمایت  های برخی کشورهای منطقه است .

 این نماینده ائتلاف دولت قانون تاکید کرد دولت عراق باید از این کشورها به اتهام حمایت از گروههای  تروریستی و سازمان های  افراطی به شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه بین المللی  اقامه دعوا کند .

عالیه نصیف اظهار داشت سخنان اخیر جو بایدن در واقع  اعتراف رسمی یک مسئول بلند پایه آمریکایی  درباره حمایت برخی کشورهای منطقه از تروریسم  است و  این موضوع باید به  صورت اساسی و  دقیق مورد بررسی قرار گیرد .
 
معاون رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش ترکیه ، عربستان و امارات را به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه داعش متهم کرد که با واکنش های شدید مسئولان این کشورها همراه شد .


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار