کاخ سفيد از اظهارات بايدن درباره ترکيه و امارات دفاع کرد

کاخ سفید از اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا درباره ترکیه و امارات دفاع کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، کاخ سفید روز دوشنبه مجبور شد از "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا که اوایل این هفته دو بار به علت اظهاراتش درباره ترکیه و امارات عذرخواهی کرد، دفاع کند. 

" جاش ارنست " سخنگوی کاخ سفید گفت: "معاون رئیس جمهور عضوی محوری در تیم امنیت ملی رئیس جمهور باراک اوباما است".

 وی  افزود: "او شخصی است که دهها سال تجربه در زمینه تعامل با رهبران جهان دارد و رئیس جمهور خوشحال است که می تواند به توصیه های او در زمانی که امنیت ملی ما با چالش های متعدد و بسیار مهمی مواجه است تکیه کند".
 
بایدن روز یکشنبه با "محمدبن زاید" ولیعهد ابوظبی تماس گرفت تا از او به سبب اظهارات خود درباره امارات و دیگر متحدان آمریکا عذرخواهی کند. وی گفته بود این متحدان آمریکا در تلاش برای سرنگون کردن "بشار اسد "رئیس جمهور سوریه، سلاح برای گروه های تروریستی در سوریه فرستاده اند. 

ارنست گفت، بایدن توضیح داد منظورش این نبوده که دولت امارات از سازمان داعش یا القاعده و دیگر گروه های افراطی در سوریه حمایت کرده یا فعالیت آنها را تسهیل کرده است. وی امارات را شریک نزدیک آمریکا در مبارزه با داعش توصیف کرد. 

بایدن روز قبل از آن نیز از "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه عذرخواهی کرده بود. بایدن گفته بود اردوغان گفته است ترکیه اشتباه کرد که به جنگجویان خارجی اجازه داد از مرز این کشور با سوریه عبور کنند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار