فابیوس: حملات هوایی ائتلاف جلوی پیشروی تروریست‌ها را نگرفته است

وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد ائتلاف بین‌المللی نتوانسته است جلوی پیشروی‌های گروه تروریستی "داعش" به خصوص در شهر کوربانی سوریه را بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الشرق الاوسط، "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه تأکید کرد شهر کُردنشین کوبانی( عین العرب) در مرز ترکیه و سوریه، شاهد یک "فاجعه" است و بایستی همه کشورها برای نجات آن وارد عمل شوند.

فابیوس در سخنان خود در پارلمان فرانسه اعلام کرد پرچم‌های داعش در دروازه‌های کوبانی برافراشته شده است و جای تاسف است که هیچ چیزی جلوی پیشروی این گروه تروریستی را نمی‌گیرد، این در حالی است که نیروهای ترکیه در چند کیلومتری این شهر مستقر شده‌اند و حتی حملات هوایی ائتلاف  بین المللی که از چند روز گذشته در سوریه آغاز شده، تاکنون نتوانسته است پیشروی تروریست‌ها را متوقف کند.

لوران فابیوس خاطرنشان کرد فرانسه تلاش‌هایش را برای نجات شهر کوبانی بکار می‌گیرد و به همین منظور با طرف‌های ترک گفت‌وگو می‌کند. این گفتگو ها چه در سطح وزیر خارجه یا رئیس‌جمهور ترکیه درخصوص راه‌های مبارزه با تروریست‌ها صورت می گیرند.

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد افزود پاریس با واشنگتن که به حملات خود در کوبانی سوریه ادامه می‌دهد، در تماس است و همچنین همکاری‌های خود را با نیروهای مسلحی که در نبرد با داعش حضور دارند، افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار