سخنگوی پنتاگون:

طرحی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حائل در سوریه وجود ندارد/ آموزش بیش از 5 هزار معارض سوری در دستور کار

جان کربی گفت: همان طور که رئیس جمهور اوباما فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرده است این کشور نیروی زمینی به عراق و سوریه اعزام نخواهد کرد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "جان کربی" در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره از واشنگتن درباره شروط ترکیه برای ملحق شدن به ائتلاف آمریکا علیه داعش گفت: من اظهارات رئیس جمهور اردوغان را مشاهده نکردم ولی تاکید ما این است که ترکیه به دلیل جایگاه جغرافیایی خود باید بخشی از این ائتلاف علیه داعش باشد و ما از آمادگی ترکیه برای ملحق شدن به این ائتلاف تشکر می کنیم. هر دولت شرایط خود را برای شرکت در این ائتلاف دارد و ما می خواهیم به رایزنی ها با ترکیه خود ادامه بدهیم و از موضع این کشور در حمایت از ائتلاف تشکر می کنیم و گفتگوها با ترکیه برای رسیدن به بهترین راه حل ادامه دارد. ترکیه متحد آمریکاست و ما روابط خوبی با آنکارا داریم.

وی درباره درخواست ترکیه برای ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه گفت: ترکیه قبلا نیز درباره این مسئله با ما گفتگو کرده است و رایزنی ها در این مسئله ادامه دارد. همان طور که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده است طرحی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حائل در سوریه وجود ندارد. ما در مسئله آموزش گروه های مخالف سوری باید بگوییم که رایزنی هایی قوی با عربستان سعودی داریم تا برنامه آموزشی قوی برای مخالفان تدوین شود. ما در این برنامه می خواهیم بیش از پنج هزار نفر از نیروهای مخالف میانه رو را تا پایان سال آینده آموزش دهیم تا این افراد بتوانند از جوامع خود دفاع و با داعش مقابله کنند. شکی در این نیست  آموزش این افراد بیش از یک سال زمان می برد و باید صبر راهبردی داشته باشیم و ما به حمایت آموزشی و تسلیحاتی از میانه روهای سوری متعهد هستیم.

جان کربی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا نیروی زمینی به عراق و سوریه اعزام خواهد کرد، بیان داشت: همان طور که رئیس جمهور اوباما فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرده است این کشور نیروی  زمینی به عراق و سوریه اعزام نخواهد کرد و اقدامات واشنگتن محدود به حملات هوایی و کمک مستشاران نظامی به نیروهای عراقی و حمایت از منافع آمریکا در منطقه است و این کشور هیچ نیروی زمینی در عراق نخواهد داشت. شکی در این نیست که باید نیروی زمینی توانا برای مقابله با داعش وجود داشته باشد و بهترین راه برای مقابله با این گروه در عراق و سوریه استفاده از نیروهای زمینی عراقی و کرد و نیروهای مخالف میانه روی مسلح آموزش دیده در سوریه است. ما به صورت کافی از مخالفان سوری حمایت آموزشی و تسلیحاتی خواهیم داشت. موضع ما درباره حملات هوایی روشن است. هر چند حملات هوایی  در تضعیف داعش و وادار کردن آن به تغییر طرح های خود موثر است ولی اقدامی کافی برای از بین بردن تهدیدات این سازمان نیست. باید نیروی زمینی آماده ای برای مقابله با داعش وجود داشته باشد که این نیروها در پی تشکیل دولت خوب در عراق و سوریه به وجود می آیند.

انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار