اولاند: در دیدار با "حسن روحانی" پرونده لبنان هم مطرح شد/ سعد حریری خواستار همکاری پاریس و تهران در مورد موضوع لبنان شد

رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی از مطرح شدن پرونده لبنان در دیدار اخیر خود با رئیس جمهوری ایران در نیویورک خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الحیات چاپ لندن روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت: "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه در دیدار اخیر خود با "سعد الحریری" رئیس جریان المستقبل لبنان به اطلاع او رسانده که در ماه گذشته در نیویورک با "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران دیدار داشته و در این دیدار بین دو طرف پرونده لبنان هم مورد بررسی قرار گرفته است که طرف ایرانی به دلیل تمرکز بر موضوع مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 از بررسی این پرونده به سرعت عبور کرده است.

این منابع همچنین افزدند که "فرانسوا اولاند" در دیدار با رئیس جریان المستقبل از "سعد الحریری" در مورد هدیه عربستان سعودی به ارتش لبنان سوال کرده که او توضیح داده "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان هدیه‌ای یک میلیارد دلاری به لبنان به اضافه هدیه سه میلیارد دلاری که ریاض و پاریس برای تجهیز ارتش لبنان به تسلیحات فرانسوی درنظر گرفته بودند، اعطا کرده است.

براساس گزارش الحیات "سعد الحریری" در این دیدار از رئیس جمهوری فرانسه خواسته است که پاریس و تهران برای پایان دادن به پرونده خالی ماندن کرسی ریاست جمهوری لبنان با یکدیگر همکاری کنند.

روزنامه الحیات در بخش دیگری از مطلب خود نوشت رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با "سعد الحریری" تاکید کرده که ائتلاف جهانی برای مقابله با تروریسم باید تلاش بیشتری در راستای منع پیشروی داعش انجام دهد.



انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار