پرده‌ای دیگر از همدستی حلقه واشنگتن، ریاض علیه جمهوری اسلامی ایران

یک رسانه‌ آمریکایی طی گزارشی پرده از تبانی واشنگتن و ریاض علیه ایران در دهه هشتاد میلادی برداشت.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،ا اسنادی که به تازگی از طبقه‌بندی خارج شده، نشان می‌دهد ماهواره‌های جاسوسی آمریکایی که به صورت لحظه به لحظه به عکس‌برداری مشغول هستند در دهه هشتاد میلادی اطلاعاتی نحوه صف آرایی ناوگان قایق‌های تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به اطلاع عربستان سعودی رسانده بودند.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «بیزینس اینسایدر»، اسناد محرمانه تازه برملا شده نشان از تلاش‌های پشت پرده آمریکا و رساندن اطلاعات فوق سری کسب شده از ایران به رقیبان منطقه‌ای این کشور را نمایان می‌سازد.

بنا بر این گزارش، در سال‌های پایانی دهه هشتاد میلادی، گروه تحقیق و بررسی ارتش آمریکا موسوم به PEG اطلاعاتی از آرایش قایق‌های رزمی سپاه پاسداران ایران را در شمال خلیج فارس  به اطلاع ریاض رسانیده بود.

این منبع خبری در ادامه مدعی شده است که بر اساس این تبادل  اطلاعاتی، ناوگان دریایی سعودی در مسیر 60 فروند از قایق‌های تندرو نظامی سپاه پاسداران ایران مجهز به پرتاب کننده‌های موشک سدی ایجاد کرده و ظاهرا یکی از حملات آفندی ایران نافرجام مانده بود.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که آمریکا به شدت تحرکات نظامی ایران در تنگه هرمز و مکان استقرار موشک‌های کروز در نزدیکی این تنگه و شمال خلیج فارس را رصد می‌کرده است.

گفتنی است، در دهه هشتاد میلادی به دلیل همکاری ریاض، بغداد و چند کشور مرتجع عربی جنگی به نام جنگ نفت‌کش‌ها در منطقه در گرفت و ایران در مقابله با تهدیدهای وقت عراق و دیگر کشورها عملیات تلافی جویانه‌ای را علیه برخی از نفتکش‌های متعلق به دشمن یا کشورهای مرتبط با عراق انجام می‌داد.

برچسب ها: وبگردی ، آمریکا ، داعش ، شراکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار