وزارت خارجه آمریکا:

کری به مصر، فرانسه و اتریش سفر می‌کند/ دیدار وزرای خارجه آمریکا و روسیه/ نشست دو جانبه هیئت‌های مذاکره‌کننده آمریکا و ایران در وین

وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفر به مصر و فرانسه، برای شرکت در نشست سه جانبه با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور به وین سفر خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد "جان کری"  وزیر خارجه این کشور از روز 12 اکتبر  به مصر، فرانسه و اتریش سفر می‌کند تا در نشست‌های مختلف شرکت کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه قاهره اولین مقصد سفر کری خواهد بود. وی در پایتخت مصر در کنفرانس بازسازی غزه شرکت می‌کند. نماینده اتحادیه اروپا، سازمان ملل، اتحادیه عرب و برخی دیگز از کشورها از جمله حاضران در این نشست هستند.

پس از آن کریبه پاریس می‌رود تا با "لوران فابیوس" همتای فرانسوی خود دیدار کند. وی در آنجا همچنین ملاقاتی هم با "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا نهایتا روز 15 اکتبر وارد وین می‌شود تا در نشست سه‌جانبه با حضور "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران و "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شرکت کند. 

 وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد پیش از دیدار هفته آینده کری، ظریف و اشتون، هیئت‌های مذاکره‌کننده آمریکایی و ایرانی نشستی دوجانبه خواهند داشت. "وندی شرمن"، "بیل برنز" و "جیک سالیوان" تیم آمریکایی را در این دیدار رهبری می‌کنند.

 قرار است پس از این دیدار، نشستی سه‌جانبه با حضور "هلگا اشمید" معاون کارترین اشتون، برگزار می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار