بانک مرکزی اروپا گزارش داد

اروپا در گرداب بحران رکود اقتصادی / اوضاع اقتصادی در منطقه یورو بسیار ملتهب است

نگرانی عمیق اقتصادی که از ضعف توان اقتصادی در اروپا حکایت دارد، هم اکنون وضعیت دشوار اقتصادی در کل منطقه یورو و حتی در آلمان را بوجود آورده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نگرانی عمیق اقتصادی که از ضعف توان اقتصادی در اروپا حکایت دارد، تنها مختص اروپا نیست بلکه این نگرانی در آن سوی اقیانوس اطلس نیز احساس می شود. هم اکنون وضعیت دشوار اقتصادی در کل منطقه یورو و حتی در آلمان بوجود آمده است.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد اوضاع اقتصادی در منطقه یورو بسیار ملتهب و تنش زا است، بطوریکه رشد اقتصادی آلمان و ایتالیا در سه ماهه دوم امسال، منفی و در فرانسه و منطقه یورو، صفر درصد بود.
 
بر اساس گزارش اداره آمار اروپا یورو استات،رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه دوم سال جاری میلادی واقعا وحشتناک و تکان دهنده شده است.

اروپا هم اکنون در بحران رکود اقتصادی بسر می برد و طبیعی است که در این میان سهامداران، نگرانی جدی از این وضع داشته باشند.

در همین زمینه جرج آزبورن وزیر دارایی انگلیس گفت: خطر گرفتار شدن مجدد منطقه یورو در چنگ بحران وجود دارد که اقتصاد انگلیس نیز از پیامدهای آن در امان نخواهد بود.

وی افزود: انگلیس نخواهد توانست خود را از پیامدهای چنین رویدادی در امان نگه دارد بلکه تاثیر آن عملا بر صنایع تبدیلی و بر صادرات ما آغاز شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار