شمار قربانیان اعتراض های کوبانی در ترکیه به 25 نفر افزایش پیدا کرد

شمار قربانیان اعتراض به مواضع ترکیه در قبال کردهای شهرکوبانی سوریه به 25 کشته افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شمار قربانیان اعتراض به مواضع ترکیه در قبال کردهای کوبانی به 25 کشته و صدها مجروح افزایش یافته است.

در حملات پلیس به معترضان کرد در منطقه "بنجول" در شرق ترکیه ، 2 افسر پلیس کشته و یک فرمانده پلیس نیز به شدت مجروح شد تا شمار قربانیان اعتراض ها به مواضع دولت ترکیه در قبال عین العرب افزایش یابد.

در پی درگیری ها در غازی عنتاب نیز 4 معترض کشته شدند و بدین ترتیب شمار کشته شدگان درگیری ها به 25 نفر و صدها زخمی افزایش یافت.

درگیری های معترضان کرد و نیروهای ارتش و امنیتی ترکیه در بیشتر شهرهای کردنشین شرق و جنوب شرق این کشور همچنان ادامه دارد، در استانبول و آنکارا نیز تظاهراتی برگزارشد و معترضان دولت داود اوغلو را به توطئه چینی علیه ساکنان کوبانی یا عین العرب در مرزهای این کشور که بیش از 3 هفته در محاصره داعش قرار دارند، متهم می کنند.

با وجود حملات ائتلاف غربی عربی علیه مواضع داعش در کوبانی، داعش وارد شهر شده و درگیری بین مدافعان کرد با تروریست ها در خیابان های این شهر همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه، تظاهرات خشونت آمیز در چندین شهر این کشور را تلاش برای تخریب مذاکرات صلح میان دولت و کردها دانست.

اردوغان با صدور بیانیه ای گفت: ترکیه اجازه نخواهد داد هر تهدید یا ارعابی، صلح و ثبات کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: مقام های ترکیه برای مقابله با معترضان کرد تدابیر لازم را اتخاذ خواهند کرد.

این بیانیه افزود: هدف از این اقدام ها ، تخریب فضای صلح آمیز و دوستانه حاکم بر شرق و جنوب شرق کشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار