100 گروه حقوق بشر خواستار آزادی " نبیل رجب" شدند

بیش از یکصد سازمان حقوق بشر دولت بحرین را به آزادی فعال حقوق بشر، فراخواندند.به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، بیش از یکصد سازمان حقوق بشر رژیم بحرین را به آزادی نبیل رجب، فعال حقوق بشر، فراخواندند.

این سازمان‌های حقوق بشر روز پنجشنبه (۹ اکتبر، ۱۷ مهر) در بیانیه‌ای مشترک آزادی "فوری و بی‌قید و شرط" نبیل رجب را خواستار شدند. این گروه‌ها از بازداشت نبیل رجب به عنوان ضربه‌ای جدی علیه آزادی بیان در بحرین نام بردند.

این گروه‌های حقوق بشر همچنین تمامی مقام‌های دولتی بحرین را به اتخاذ تمامی تدابیر لازم با هدف حفظ امنیت فیزیکی و روانی زندانیان عقیده فراخواندند.

این گروه‌ها همچنین از سازمان ملل، دولت امریکا و دولت‌های اروپایی خواستند تا رژیم منامه را برای توقف فوری آزار و اذیت قضایی مدافعان حقوق بشر و رفع تمامی اتهامات علیه آن‌ها تحت فشار قرار دهند.

نبیل رجب در اوایل ماه جاری میلادی به اتهام نوشتن مطالبی در صفحه توئیتر خود که رژیم آل خلیفه از آن به عنوان توهین به مقام‌های دولتی نام برد، بازداشت شد. این فعال حقوق بشر ۴۹ ساله قرار است ۱۹ اکتبر محاکمه شود.

نبیل رجب در ماه می پس از تحمل دو سال حبس به اتهام آن‌چه سازماندهی و مشارکت در اعتراضات ضد رژیم خوانده شد، آزاد شد.

نیروهای عربستان سعودی و امارات از ۱۴ مارس ۲۰۱۱ به منظور کمک به دولت بحرین در سرکوب معترضان صلح‌جو به این کشور عربی یورش بردند.

به گفته منابع محلی، در نتیجه اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه اعتراضات مسالمت آمیز، ده‌ها نفر  کشته شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار