المیادین: ائتلاف ضد داعش، راهی برای رونق بخشيدن به اقتصاد آمريکا است

شبکه المیادین در گزارشی اعلام کرد ائتلاف واشنگتن و متحدانش علیه داعش راه جدیدی را برای رونق بخشیدن به اقتصاد آمریکا باز می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: اقتصاد آمریکا به لطف صدها میلیارد نقدینگی که بانک مرکزی در بخش های مختلف تزریق کرد، رونق یافت. اما ائتلاف آمریکایی علیه داعش، زمینه جدیدی را برای هزینه های دولتی و مشوق های مالی با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد ایجاد می کند. 

"حسن یوسف" گزارشگر المیادین گفت: صنایع آمریکا به ویژه صنایع اسلحه سازی با سیاست جدید محرک های مالی برای رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور روبرو هستند. این صنایع در مدت یکسال تجهیزات نظامی به ارزش 3  میلیارد و 300  میلیون دلار به دولت آمریکا خواهد فروخت تا از آنها در جنگ علیه داعش استفاده شود. اگر جنگ علیه داعش گسترش یابد، این خریدها هم افزایش خواهد یافت. شاید در ظاهر سه میلیارد و سیصد میلیون دلار برای صنایع اسلحه سازی آمریکا پول هنگفتی نباشد، اما کشورهای عضو این ائتلاف چندین برابر این مبلغ هزینه خواهند کرد که درآمد زیادی برای این صنایع مهم و حساس آمریکا خواهد بود. 

در ادامه این گزارش آمده است: معاملات بورس با صراحت نشان می دهد سرمایه‌گذاران آمریکایی از جنگ جدید چه انتظاراتی دارند. ارزش سهام شرکت‌های اسلحه سازی پس از اعلام تصمیم "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا برای مستشاران نظامی به عراق افزایش یافت. ارزش سهام شرکت "لاکهید مارتین "حدود ده درصد در مدت سه ماه افزایش داشت. ارزش سهام دیگر شرکت های اسلحه سازی آمریکا هم با افزایش  روبرو شد. در این مدت شاخص استاندارد اند پورز بورس نیویورک حدود دو درصد بالا رفت که نشان می دهد افزایش ارزش سهام شرکت های اسلحه سازی بیشتر از متوسط افزایش ارزش سهام در بورس نیویورک بوده است. 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: کشتی های آمریکا در شب اول آغاز حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه، 47 فروند موشک تاماهاوک شلیک کردند که هزینه هر یک از آنها یک میلیون و چهارصد میلیون دلار است. در دومین روز این جنگ، شرکت رایسیون برنده مناقصه دویست و پنجاه میلیون دلاری فروش موشک های تاماهاوک به نیروی دریایی آمریکا شد. باراک اوباما با جنگ علیه داعش به اهداف متعددی رسید. با این جنگ، مخالفان اوباما در کنگره نخواهند توانست به اهداف خود برای کاهش بودجه نظامی برسند. با این جنگ، دیگر تعیین سقف پانصد و هشتاد میلیارد دلاری برای هزینه های پنتاگون در امسال منطقی نخواهد بود. در نهایت به نظر می رسد اوباما به همان سیاست جرج بوش باز گذشته است و بهترین راه برای رونق بخشیدن به اقتصاد را به راه انداختن جنگ های جدید در آن سوی اقیانوس ها می داند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار