دیلی بیست: موضع ترکیه درباره کوبانی مشکوک است

یک روزنامه آمریکایی مواضع ترکیه در قبال شهر کوبانی سوریه را مشکوک دانست و نوشت رئیس جمهور ترکیه یا با داعش همدست است و یا اینکه به این گروه اجازه داده است شهر کوبانی را از کُردهای سوریه بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک روزنامه آمریکایی مواضع رئیس جمهور ترکیه در قبال شهر بحران زده کوبانی سوریه را مشکوک دانست.

 روزنامه "دیلی بیست" تأکید کرد: درگیری بین معترضان کرد ترکیه و نیروهای ضد شورش در جنوب شرقی این کشور، یاد آور حوادث گذشته است؛ درگیری‌هایی که در آن راستگرایان افراطی و در رأس آنها گروهی که مسئول قتل بیش از 700 نفر در دهه هفتاد گذشته است، حضور دارند.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به پیشروی تروریستهای داعش در شهر مرزی کوبانی سوریه خاطرنشان کرد: درحالیکه تانکها و نیروی هوایی ترکیه اوضاع را تحت کنترل دارند، نه تنها برای مقابله با تروریستهایی که بیش از نیمی از شهر کوبانی را تصرف کرده اند، هیچ اقدامی نمی کنند؛ بلکه از عبور شهروندان کُرد از مرز برای کمک در دفاع از کوبانی جلوگیری می کنند.

دیلی بیست نوشت: آتش درگیری‌ها به سرعت در حال انتشار در مناطق مختلف ترکیه است، و فرایند صلح بین دولت ترکیه و حزب کارگران کرد را تهدید می کند؛ کارشکنی ترکیه در دفاع از کوبانی و مخالفت اردوغان با دخالت نظامی، این تردید را نزد کردهای این کشور به وجود آورده است که رئیس جمهور ترکیه با داعش همدست است و یا اینکه به این گروه اجازه داده است شهر کوبانی را از کردهای سوریه بگیرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، درگیری معترضان کرد ترکیه با نیروهای ضد شورش و افراطگرایان در 10 شهر در جنوب شرقی و استانبول و حتی آنکارا چند روز است که ادامه دارد، و این امر ممکن است باعث بروز جنگ داخلی در ترکیه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار