هنیه: جامعه جهانی باید مسئولیت خود را در برابر ملت ما انجام دهد

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی با تأکید بر نقش مصر و ادای احترام به این کشور برای میزبانی نشست بازسازی غزه، اعلام کرد که ملت فلسطین برای انجام کمک، گدایی نمی کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی بر محوری بودن نقش مصر تأکید کرد و به این کشور بخاطر دعوت و میزبانی نشست بازسازی غزه احترام ودرود فرستاد.

هنیه همچنین در ادامه سخنان خودگفت: ملت فلسطین برای ارائه کمک گدایی نمی کند؛ اما جنگی ویرانگر و تجاوزی گسترده از سوی رژیم صهیونیستی در غزه انجام شده و این رژیم باید هزینه این جنایت رابپردازد و جامعه جهانی نیزباید مسئولیت خود را در قبال ملت ما برعهده گیرد.

هنیه همچنین گفت: ملت فلسطین امید دارد که این نشست با نشست‌های پیشین متفاوت باشد، به دلیل اینکه در نشست های پیشین از پولهایی که برای بازسازی اختصاص داده شده بود چیزی به غزه نرسید، اما این بار باید این پولها برای بازسازی آنچه تخریب شده سرازیر گردد.

هنیه همچنین از هیئت اعزامی فلسطین خواست تا زبان این هیئت، زبان تکدی گری نباشد و بلکه با میزان قهرمانی و قربانیانی که ملت فلسطین آن را متحمل شدند ونیز اوضاع واقعی ومیزان خسارتهای فراوانی که دشمن در تجاوزش به غزه سبب گردید، متناسب باشد.

گفتنی است، امروز در قاهره پایتخت مصر نشست اهداکنندگان برای بازسازی غزه در سطح وزرای خارجه به ریاست سازمان ملل و اتحادیه اروپا و تلاش مصرو نروژ برگزار می گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار