در کنفرانس بازسازی نوار غزه؛

محمود عباس: نیاز مبرمی به بازسازی نهادهای دولتی در غزه داریم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس بازسازی نوار غزه در قاهره طی سخنانی گفت نیاز مبرمی به بازسازی نهادهای دولتی در غزه داریم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه اسکای نیوز: "محمود عباس" طی سخنانی در کنفرانس بازسازی غزه در قاهره با قدردانی از مصر به خاطر حمایت از موضوع فلسطین و برقراری آتش‌بس در نوار غزه، افزود:برای تداوم آتش‌بس در غزه و تثبیت آن در این منطقه اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ظرف شش سال گذشته خسارات انسانی و مادی گسترده‌ای به نوار غزه وارد شده، اضافه کرد: نزدیک به نود درصد از خانوارهای غزه در فهرست ساکنان فلسطین ثبت نشده‌اند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نیاز مبرمی به بازسازی نهادهای دولتی در غزه داریم، افزود: امکان ندارد که اقتصاد فلسطین در گرو اسرائیل باقی بماند.

"محمود عباس" گفت: بر اساس طرح دولت فلسطین به کمک‌های کشورهایی که قصد بازسازی غزه را دارند، تکیه کردیم؛ بازسازی این منطقه به چهار میلیارد دلار نیاز دارد.

وی افزود: فلسطینی‌ها حق سرمایه‌گذاری در شصت درصد از خاک کرانه باختری را ندارند.

رئیس تشکیلات خودگردان با بیان اینکه عدم پایبندی اسرائیل به قطعنامه‌های بین‌المللی منطقه را سمت خشونت بیشتر سوق می‌دهد، گفت: تجاوز شهرک‌نشینان به قدس و مسجد الاقصی همانند آب روی آتش ریختن است.

انتهای پیام//

برچسب ها: محمود ، عباس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار