یک مقام ارشد صهیونیست:

عربستان سعودی و مصر مخالف هسته‌ای شدن ایران هستند

یک مقام ارشد صهیونیست ضمن ابراز نگرانی از احتمال مذاکرات محرمانه آمریکا با ایران اعلام کرد عربستان سعودی و مصر با "ایران هسته‌ای" موافقت نخواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "عاروتص شوع"، یک منبع ارشد صهیونیست با ابراز نگرانی از مواضع آمریکا در مقابل برنامه هسته ای ایرانگفت، عربستان  و مصر با ایران هسته‌ای که توازن در منطقه را بر هم زند، موافقت نخواهند کرد.
این منبع ارشد دیپلماتیک با اشاره به اینکه شانس رسیدن به توافق هسته‌ای ایران، پیش از 24 نوامبر اندک است، گفت: "اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا احتمالا درباره برخی مسائل از جمله ضرب‌الاجل منعطف خواهد بود. وقتی تمایل میان مقامات دو طرف وجود داشته باشد، همه چیز امکان پذیر است. اما اسرائیل باید مراقب باشد توافق بد حاصل نشود. توافق بد یعنی توافقی که ایران را با هزاران سانتریفیوژ رها کند تا این کشور به سرعت بمب هسته‌ای تولید کند."

وی افزود ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا می‌تواند توافق با ایران را تحت تاثیر قرار دهد چراکه دولت اوباما هم‌اکنون درباره همکاری نظامی احتمالی با ایران، از حرف خود باز گشته است.

این مقام  صهیونیست افزود این خطر وجود دارد که آمریکا مذاکرات محرمانه‌ای با ایران انجام دهد و علیه منافع اسرائیل، با ایران به توافق برسد.

وی افزود: "ایرانی‌ها برای رسیدن به توافقی که خلاف خط قرمزها‌ی آنها باشد و به تحریم‌ها بیافزاید، عجله‌ای ندارند. از طرف دیگر، آمریکایی‌ها می‌خواهند به توافق دست یابند و خطر واقعی اینجاست که آنها موضع خود در قبال ایرانی‌ها را منعطف سازند."

این منبع ارشد  ضمن بیان اینکه "ایران هسته‌ای به توازن در منطقه آسیب می‌رساند"، گفت:‌« اعراب با این مسئله موافقت نخواهند کرد؛ نه عربستان سعودی و نه مصر. مصری‌ها هم‌اکنون رسما اعلام کرده‌اند خود را به سلاح هسته‌ای تجهیز خواهند کرد. اینها خطراتی است که مقامات ارشد در حال کنترل و غلبه بر آن هستند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار