تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز دوشنبه 21 مهر 1393 هجری شمسی براربر با 18 ذی الحجه 1435 هجری قمری و 13 اکتبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 75 سال پیش در چنین روزی نخستین روزه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی ایران در شش وزن برگزار شد. دریاین مسابقه که در ورزشگاه امجدیه برگزار گردید در وزن اول حسین قانع ، در وزن دوم سعادتی ، در وزن سوم حبیب اله بلور ، در وزن چهارم عبدالحسین زاده از مشهد ، در وزن پنجم مصطفی طوسی از تهران ، در وزن ششم فرنودی از تبریز مقام نخست را کسب کرد. مرحوم حبیب اله بلور بعدها در سمت سرمربی گری تیم ملی کشتی آزاد ایران ، ایران را به مقام قهرمانی جهان رساند. بزرگترین افتخار او کسب نشان هایی توسط مرحوم تختی ، مهدی زاده و امام علی حبیبی بود.

همچنین 75 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس قهرمانی ایران در قسمت انفرادی و دونفره در تهران برگزار شد . در رده بندی انفرادی هانری نوعمانی اول شد و در دو نفره هانری نوعمانی و اسفندیاری از تهران اول و مارگوسیان و منجم از اهواز دوم شدند.

72 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی ایران در تهران برگزار شد. رضوی از سنندج ، ذوالفقاری از تهران ، رهی از تهران ، فیروزی از تهران ، آخوندزاده از مشهد ، هاشمی از تهران و میره ای از قم کشتی گیرانی بودند که در اوزان هفت گانه به مقام نخست رسیدند و قهرمان ایران شدند.

70 سال پیش در چنین روزی باشگاه ورزشی آرارات به مدیریت سواک ساگینیان برای ارامنه ایران تاسیس شد. در حال حاضر باشگاه آرارات با فاصله گرفتن از ورزش قهرمانی حضور موثری در عرصه ورزش ایران ندارد.

68 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی 5 گانه قهرمانی ایران در تهران برگزار شد. این مسابقات طبق جدول فنلاندی برگزار گردید . محمد خاتمی از تهران اول ، ژورژ ملک یونان از همدان دوم و عبدالحسین خنزل از اهواز سوم شد.

60 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی تهران در وزن آزاد برگزار گردید . در این مسابقات ضیاءالدین میرقوامی اول ، منصور میرقوامی دوم و رضا مستجاب الدعوه سوم شد. این مسابقات در ورزشگاه امجدیه برگزار گردید.

43 سال پیش در چنین روزی در پنجمین دوره مسابقات تنیس رده بندی سال با شرکت 12 تن تنیس بازان برجسته ایران انتخاب شدند . تقی اکبری عنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب کرد ، حسین اکبری دوم شد و عزت نعمتی به مقام سوم دست یافت.

در سال 1982 در چنین روزی کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک نشان طلای جیمز روب قهرمان رشته های 5 گانه و 10 گانه  در بازی های المپیک 1912 را به وی پس داد. کمیته بین المللی المپیک در سال 1912 با توجه به ممنوعیت فعالیت حرفه ای ها در المپیک و حضور تروپ در رشته های فوتبال آمریکایی ، بیسبال و بسکتبال مدال های طلای این ورزشکار آمریکایی را از او گرفته  بودند.

 در سال 1343 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در بازی های المپیک 1964 توکیو مقابل مکزیک  به تساوی 1-1 رسید. در این بازی که با حضور 3000 هزار  تماشاگر انجام شد ، کرم نیرلو گلزن تیم کشورمان از روی نقطه پنالتی بود.

در سال 1370 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی برگشت جام بین قاره ای در الجزیره  مقابل تیم ملی الجزایر با یک گل مغلوب شد و قهرمانی این مسابقات را از دست داد.

در سال 1379 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدارش در دوازدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا در لبنان مقابل میزبان 4 بر صفر برنده شد. در این مسابقه که با حضور 55هزار تماشاگر انجام شد . حمید استیلی 2 گل زد و کریم باقری و علی دایی دیگر گلزن ایران بودند.

در سال 1381 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه نهایی چهاردهمین دوره بازی های آسیایی بوسان مقابل ژاپن 2 بر یک برنده شد و به نشان طلای این مسابقات رسید. جواد کاظمیان و محسن بیاتی نیا گلزنان ایران در این بازی بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار