وزیر دفاع لبنان و نماینده سازمان ملل در مورد موضوع هدیه نظامی ایران رایزنی کردند

وزیر دفاع لبنان و هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در این کشور در مورد موضوع هدیه نظامی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان به گفتگو و رایزنی پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛پایگاه الکترونیکی روزنامه النهار نوشت "سمیر مقبل" وزیر دفاع لبنان روز دوشنبه با استقبال از "دریک بلامبلی" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان، به رایزنی با وی در مورد هدیه نظامی ایران به ارتش و ارتباط قطعنامه‎های سازمان ملل به خصوص ماده پنجم قطعنامه 1747 با این موضوع  پرداخت.

جزئیات بیشتری از گفتگوی وزیر دفاع لبنان و هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در این کشور منتشر نشده است.

گفتنی است روز یکشنبه منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه الدیار چاپ بیروت تاکید کردند دولت لبنان به سمت پذیرش هدیه نظامی جمهوری اسلامی ایران به ارتش این کشور پیش می‌رود و این تصمیم پس از بازگشت "سمیر مقبل" وزیر دفاع این کشور از ایران در روز هفدهم اکتبر(25 مهر) پس از اطلاع شورای وزیران از نتایج سفر او و تسلیحاتی که برای ارتش ارسال می‌شود، اتخاذ خواهد شد.

این منابع افزودند: هیچ‌گونه منع بین‌المللی در زمینه هدیه نظامی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان مشاهده نمی‌شود به دلیل اینکه در این رابطه هیچ قرارداد نظامی به امضا نرسیده و در نتیجه امکان مخالفت دولت لبنان با این هدیه وجود ندارد.

این منابع با اشاره به اینکه مخالفت دولت لبنان با هدیه نظامی جمهوری اسلامی ایران به شکاف داخلی منجر می‌شود، افزودند: این موضوع مورد پذیرش "تمام سلام" رئیس دولت و شماری از وزیران جریان 8 مارس قرار گرفته است.

انتهای پیام//

برچسب ها: وزیر ، لبنان ، بلامبلی ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار