سردبیر سابق نیویورک تایمز:

رایس از من خواست گزارش عملیات مخفی سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران را منتشر نکنم

جیل آبرامسون اعلام کرد که مشاور وقت امنیت ملی آمریکا از وی خواسته بود که گزارشی در مورد عملیات مخفی سازمان سیا علیه برنامه هسته‌ای ایران را منتشر نکند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ "جیل آبرامسون" سردبیر اجرایی سابق روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کرد که" کاندولیزا رایس" وزیر خارجه سابق آمریکا و  مشاور وقت امنیت ملی آمریکا  از وی خواسته بود که گزارشی در مورد عملیات مخفی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) علیه برنامه هسته‌ای ایران را منتشر نکند.

 آبرامسون در گفتگو با شبکه سی‌بی‌اس گفت: "کاندولیزا رایس" مشاور وقت امنیت ملی آمریکاشخصا از وی خواسته بود تا گزارش "جیمز رایزن" خبرنگار این روزنامه در مورد فعالیت‌های سری سیا را منتشر نکند.
  آبرامسون گفت که رایس از وی برای یک ملاقات درخواست کرده بود که مسئله ای بسیار عجیب بود.

وی در مورد دیدار محرمانه رایس گفت: "او بند به بند برای من توضیح می‌داد که چرا انتشار این گزارش می‌تواند به امنیت ملی لطمه بزند... او در اصل می‌خواست مطمئن شود که جیم به کلی از گزارش کردن در مورد این موضوع دست می‌کشد. این درخواست واقعا عجیبی بود".

وی ادامه داد: "به یاد نمی‌آورم که چیزی بیش از "سلام "و "به چیزی که گفتید فکر می‌کنم " گفته باشم".


این مسئول درروزنامه نیویورک‌تایمز   با بیان اینکه نهایتا تصمیم گرفته است تا از انتشار این گزارش جلوگیری کند، از این تصمیم خود ابراز تأسف کرد و گفت: "متأسفم که از خبرنگار فوق‌العاده‌ای مانند جیمز رایزن که با او کار کرده بودم و آن زمان بری من کار می‌کرد، حمایت نکردم".


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
pedram
۱۱:۲۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۳
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار