اوباما: حملات هوایی به مواضع داعش ادامه خواهد یافت

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی تاکید کرد حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه ادامه خواهد یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛"باراک اوباما" سه‎شنبه شب طی سخنانی با ابراز نگرانی شدید از اوضاع شهر کوبانی سوریه و استان الانبار عراق، تاکید کرد: حملات هوایی به مواضع داعش ادامه خواهد یافت.

وی با طولانی خواندن جنگ با داعش، گفت: در این جنگ امکان شکست و پیروزی وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: در این مرحله، حدود 60 کشور در این ائتلاف حضور دارند از جمله بیش از 20 عضوی که در حال حاضر در این ائتلاف حضور دارند و عراق، کشورهای عربی، ترکیه ، ناتو و شرکایمان در سراسر جهان از جمله آنها هستند.


رئیس جمهوری آمریکا این سخنان را در جمع وزیران دفاع شرکت کننده در پایگاه نظامی "اندروز" ایراد کرد.

وی افزود: از آنجایی که تعدادی جنگجویان خارجی در آشوبی که داعش در منطقه در حال ایجاد آن است،جذب شده اند،داعش در نهایت تهدیدی برای فراتر از خاورمیانه از جمله برای آمریکا و اروپا و کشورهای دورتر نظیر استرالیا است که شاهد بودند شبکه های تروریستی تلاش کردند نفوذ کنند و بر مراکز مردمی تاثیر گذارند.بنابراین ما در هدف خود برای تضعیف و نابودی داعش متحد هستیم تا داعش دیگر تهدیدی برای عراق ،منطقه یا جامعه بین المللی نباشد اما یکی از موضوعاتی که امروز در اینجا تاکید شد این بود که این فقط کارزار نظامی نخواهد بود. داعش دارای ارتش کلاسیک نیست که بتوانیم آن را در میدان نبرد شکست دهیم و آنها خود را تسلیم کنند.ما در حال مبارزه با افراطی گری هستیم که در بخش های بسیاری از منطقه ریشه گرفته است.ما در حال روبرو شدن با فرقه گرایی و شکاف های سیاسی هستیم که برای مدتهای طولانی موجب صف آرایی سیاسی و سازمانی در منطقه شد.ما شاهد محرومیت اقتصادی و نبودن فرصت برای بسیاری از جوانان در منطقه هستیم.بنابراین یکی از نکته های جالبی که از رهبری نظامی ما شنیدیم این بود که این کارزار نمی تواند فقط کارزار نظامی باشد.این کارزار باید کارزاری باشد که همه ابعاد قدرت ما را در بر گیرد. ما باید کار بهتری انجام دهیم و دیدگاه جایگزین برای کسانی که جذب جنگ در عراق و سوریه شدند،فراهم سازیم. مهم است اطمینان یابیم شامل کردن همه در روند سیاسی که العبادی نخست وزیر عراق درباره آن متعهد شده است،به پیشرفت واقعی برسد.نیاز است ما مخالفان میانه رو در داخل سوریه را تقویت کنیم.بنابراین علاوه بر محروم کردن داعش از پناهگاه امن درعراق و سوریه و علاوه بر متوقف کردن جنگجویان خارجی و علاوه بر جمع آوری اطلاعات و حملات هوایی و کارزار زمینی به وسیله نیروهای امنیتی عراق باید به ارتباطات،نحوه همکاری همه کشورهای منطقه برای همکاری و ریشه کن کردن این غده سرطانی و تحویل کمک های بشردوستانه به همه مردم  آسیب دیده توجه کنیم. سه کشوراردن،لبنان و ترکیه مسلما علاوه بر چند ماه گذشته ، در چند سال گذشته درنتیجه جنگ داخلی در سوریه در حال تحمل بار بسیار زیاد بی خانمان ها هستند.همه آنها نقشی در این کارزار دارند اما من از همه کشورهایی که نمایندگان آنها در اینجا هستند،تشکر می کنم. این ائتلاف فزاینده است که با همرنگی دیدگاهها و تعهدات کشورها ترغیب می شود تا اطمینان یابیم ما پیشرفت مداوم داریم.



انتهای پیام//
برچسب ها: اوباما ، ریاست ، جمهوری ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار