معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

یارانه تولید تصویب شد/ برای پرداخت یارانه تولید منتظر تخصیص معاونت برنامه‌ریزی هستیم/ شروط وزارت صنعت برای همکاری مشترک با خودروسازان خارجی

صالحی نیا گفت: دولت یارانه تولید را تصویب و ابلاغ کرده است اما ما منتظر تخصیص آن از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظات راهبردی رئیس‌جمهور هستیم بنابراین باید مراحل پرداخت و تخصیص یارانه تولید از این معاونت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ‌محسن صالحی نیا در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی تبریز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های حوزه خودرو را طبق سیاست‌های 1404 طبق ترسیم کرده‌ایم اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته یک بخشی از خودورها باید بر اساس پلتفرم‌های داخلی و بخشی بر اساس "پلتفرم‌های همکاری" مشترک باشد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: در خصوص نحوه همکاری مشترک با شرکت‌های خودروساز خارجی اخیرا با توافقاتی که در مجموعه سیاست‌گذاری خودرو انحام داده‌ایم قرار شد مواردی در انعقاد قراردادهای خودروسازان با شرکای خارجی ذکر شود.

وی ادامه داد: از جمله این موارد، سرمایه‌گذاری 50 درصدی است در واقع همکاری مشترک باید به صورت حداقل 50- 50 شکل بگیرد تا ازاین طریق هم سرمایه‌گذاری در کشور صورت گیرد و هم مرکز تحقیق و توسعه مشترک برای طراحی پلتفرم تأسیس شود.

وی ادامه داد: همچنین داخلی‌سازی خودرو تا 75 درصد و بازاریابی فروش مشترک  برای بازار داخل و خارج بر اساس نوع خودرو باید در دستور کار قرار گیرد.

صالحی نیا همچنین به موردی دیگر در این زمینه اشاره کرد و گفت: بر اساس طراحی چه به لحاظ پارامترهای مصرف سوخت و چه به لحاظ پارامترهای آلایندگی یک برنامه‌ای تنظیم کردیم تا در یک مقطع زمانی مصرف سوخت در کشور به حد مناسب رسد.

وی تصریح کرد: در واقع قرار است در دو مقطع زمانی یکی تا سال 1396 و دیگری تا سال 1400 میزان مصرف سوخت بر اساس متوسط در ناوگان تعریف شود.

وی ادامه داد: البته برای این میزان مصرف سوخت عدد و رقم قطعی مطرح نشده است ولی من قول می‌دهم تا سال 1400 به متوسط مصرف سوخت کشورهای اروپایی برسیم.

صالحی‌نیا با بیان اینکه دستورالعمل تمام عوامل مذکور تهیه شده و در دو شرکت بزرگ خودروسازی با حضور وزیر مبانی‌اش طراحی شده است گفت: تا حداکثر یک ماه آینده این دو شرکت برنامه خود را در این راستا ارائه می‌دهند تا آن را به عنوان مصوبه نهایی ابلاغ کنیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته در کنار تهیه این سناریو، سناریو دیگری با احتمال تداوم شرایط کنونی (عدم لغو تحریم) آماده است تا اگر مسائل بین‌المللی نیز حل نشد دست ما خالی نماند.
 
* پرداخت یارانه تولید منتظر تخصیص معاونت برنامه‌ریزی است

صالحی‌نیا همچنین در خصوص زمان پرداخت یارانه تولید گفت: دولت این یارانه را تصویب و ابلاغ کرده است.

وی افزود: ‌اما ما منتظر مراحل تخصیص و پرداخت آن توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هستیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت:‌ از این رو باید زمان تخصیص یارانه تولید را از این معاونت پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: یارانه ، تولید ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار