ساری؛

مازندران میزبان همایش ملی عسل شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از برگزاری همایش ملی عسل در شهر شیرگاه شهرستان سوادکوه شمالی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،دلاور حیدرپور، اظهار کرد: مازندران با داشتن 5 هزار و 200 زنبورستان و 6 هزار شاغل در این بخش با بیش از چهار هزار تن عسل رتبه 5 کشور دارا است.

وی افزود: شرایط مناسب آب و هوایی و اقلیم معتدل با گونه های شهدزا موجب شد، این استان بیشترین تنوع تولید این محصول را به خود اختصاص دهد.

حیدرپور گفت: پرورش زنبور عسل کمترین سرانه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را داشته و کم هزینه ترین راه های ترویج فرهنگ محیط بانی در جهت سلامت چرخه طبیعت با روش بیولوژیک بوسیله گرده افشانی زنبور می تواند پلان نوینی برای حفاظت از محیط زیست تلقی شود.

وی بیان کرد: فواید غذایی عسل که به مصداق آیات شریفه سوره نحل، ما را بر آن داشت تا با اهدافی دراز مدت در تقویت  تولید این محصول و گنجاندن در سبد غذایی مردم، جشنواره ای با عنوان عسل در سطح ملی برگزار کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: این جشنواره با اهتمام و همراهی، معاونت امور دام وزارت جهاد، استانداری مازندران، اتحادیه زنبورداران مازندران و کشور، انجمن علمی زنبور عسل، شورا و شهرداری شیرگاه و جهادکشاورزی مازندران برگزار می شود.

وی افزود: نخستین جشنواره ملی عسل، در اول آبان در محل پل شاهپور شهر شیرگاه سوادکوه شمالی به همراه نمایشگاهی سه روزه برگزار می شود.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: ساری ، همایش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.