مرندی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تعلل در معرفی وزیر علوم سرعت رشد علمی در کشور را کاهش می‌دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: در شرایطی که وزارتخانه‌ای به وسیله سرپرست اداره می‌شود طراحی‌های بلند مدت در آن وزارتخانه انجام نمی‌شود.

"محمدرضامرندی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به تبعات تعلل در معرفی وزیر در وزارت آموزش عالی اظهار داشت: همه وزارتخانه‌ها نقش اساسی در اداره امور کشور دارند. این که وزارتخانه‌ای وزیر نداشته باشد و با سرپرست اداره شود تصمیم گیری‌های کلان آن مجموعه را با رکورد مواجه می‌سازد.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در شرایطی که وزارتخانه به وسیله سرپرست اداره می‌شود طراحی‌های بلند مدت در آن وزارتخانه انجام نمی‌شود و در صورتی‌که تخلفی از سرپرست سر بزند نمی‌توان وی را مورد سوال و تذکر قرار داد.

مرندی اضافه کرد: این شرایط تبعات خوبی برای کشور ندارد و سرعت علمی  را با کندی روبه رو می‌سازد.

وی در ادامه با اشاره به اصلی‌ترین مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی باید معتقد به مبانی اصلی جمهوری اسلامی باشد و به تحول و خودباوری معتقد باشد.

تفکر دانشگاه اسلامی و علوم اسلامی را باور داشته باشد و فردی باشد که از توان مدیریتی بالا برخوردار باشد.

مرندی با تأکید بر اینکه در دانشگاه سیاسی کاری جدای از کار سیاسی است، اظهار داشت: وزیر جدید باید به دنبال بحران نباشد و فضای آرامی را برای دانشجویان فراهم کند که آنها با فراق بال به کار علمی بپردازند البته این به معنی این نیست‌که دانشجو کار سیاسی نکند اما کار سیاسی جدای از سیاسی‌کاری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار