پایان داوری بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

حسن دزواره مدیر بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از پایان داوری های بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه خبر و داد و گفت: داوری 95 فیلم بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور داورانی از کشورهای فرانسه، سوئیس،آلمان،دانمارک و ایران انجام شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران حسن دزواره مدیر بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه با اعلام این خبر در توضیح جزئیات برگزاری بخش بین الملل این دوره از جشنواره گفت: در آغاز لازم می دانم از کمی قبل تر یعنی از زمانی که دعوت به همکاری شدم آغاز کنم.

وی در ادامه افزود: در دوره مدیریت گذشته چهارسال از انجمن دور بودم و هیچ همکاری با مدیریت قبلی انجمن سینمای جوان نداشتم. تا اینکه حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران با من تماس گرفت و خواست که در بخش بین الملل جشنواره همکاری کنم.
 
دزواره متذکر شد: پس قبول همکاری با مدیریت جدید انجمن سینمای جوان از تاریخ 29 اردیبهشت تا 29 تیرماه جموع فیلم های متقاضی در بخش بین الملل جشنواره را جمع بندی کردیم. د راین مدت 2855 عنوان فیلم از 109 کشور به دست ما رسید که این تعداد بیشترین آمار حضور فیلم از کشورهای مختلف طی هفت سال گذشته در فیلم کوتاه تهران بود.

مدیر بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه در ادامه صحبت های خود با اشاره به بازبینی فیلم های رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: من به همراه نیما عباسپور و مسعود سفلایی فیلم ها را دیدیم و از بین 2855 عنوان فیلم 95 فیلم برای حضور در بخش مسابقه بین الملل جشنواره نهایی شد.

حس دزواره در پاسخ به این سئوال که چرا 95 فیلم برای حضور در بخش رقابتی جشنواره انتخاب شده است گفت: گنجایش زمان پخش فیلم ها را در نظر گرفتیم و آثار را به 12 بسته در چهار سانس تقسیم بندی کردیم.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که تلاش شدبهترین فیلم ها انتخاب شود گفت: تمام تلاش این بود که بهترین فیلم ها را با حضور داورانی کاربلد انتخاب کنیم. من شانس این را داشته ام که در 15 جشنواره معنبر فیلم کوتاه در دنیا داور بوده ام و در سینما هم به شکل اختصاصی بر تحلیل فیلم کوتاه تدریس می کنم. بنابراین از بهترین داوران و کارشناسان فیلم کوتاه برای داوری آثار دعوت به عمل آورده ام.  

کلود گیزارد، لوزیانا یوهانا بادر،استر ونگراز، کریستیان براد تامسن و فرشته طائرپور از جمله داوران بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران هستند که 95 فیلم در بخش بین الملل را داوری کردند که از این تعداد تنها 9 فیلم متعلق به سینمای ایران بود.جایزه بزرگ در بخش بین الملل 5 هزار یورو پیش بینی شده است.

آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران روز یکشنبه 27 مهرماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار