نعمت زاده:

وزارت صنعت 1200 میلیارد تومان یارانه را اولویت‌بندی می‌کند / مبلغ ناچیز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای پرداخت یارانه سهمیه‌بندی خاصی انجام نمی‌شود، گفت: وزارت صنعت برنامه دارد تا مشخص کند چه بخشی از این 1200 میلیارد تومان یارانه به بخش صنعت و چه بخشی به معدن اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا نعمت زاده امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران در خصوص یارانه 1200 میلیاردی تولید با بیان اینکه برای پرداخت یارانه سهمیه‌بندی خاصی انجام نمی‌شود اظهار داشت: وزارت صنعت برنامه دارد تا مشخص کند چه بخشی از این 1200 میلیارد تومان یارانه به بخش صنعت و چه بخشی به معدن اختصاص یابد که البته این اولویت بندی هنوز انجام نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته این منابع مالی محدود باید به آن دسته از واحدهای تولیدی که دارای طرح‌های توجیه‌پذیر هستند اختصاص یابد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بانک‌ها باید این مبلغ را پرداخت کنند برنامه وزارت صنعت این است که این منابع مالی را به عنوان یارانه سود تسهیلات پرداخت کند و از آنجایی که این مبلغ ناچیز است نمی‌توان آن را برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به تعدد معادن در کشور اشاره کرد و گفت: این که گمان کنیم با استفاده از معادن می‌توانیم سهم بسیار بزرگی در اقتصاد کشور داشته باشیم، باید گفت که این یک فرضیه غلط است.

نعمت زاده در خصوص سهم یک درصدی معدن در تولید ناخالص داخلی افزود: فکر می‌کنیم که این میزان باید تا سه درصد افزایش یابد البته این در حالی است که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، برنامه‌ریزی و اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت بر معرفی بخش معدن و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و بخش خصوصی برای رونق و توسعه این بخش است.

به گفته وی، در جایی که سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی جذابیت نداشته باشد، دولت وارد خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار