اراک؛

استانداردسازی هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد

مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: هزینه‌های ناشی از ایجاد ضایعات در چرخه تولید بسیار بالاست و استانداردسازی می‌تواند در این روند یاریگر کاهش هزینه‌ها باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید سعید میرنظامی مدنی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در خصوص کیفیت و افزایش پوشش استاندارد افزود: ارتقای تولید بر پایه کیفیت امری مهم بوده و باید قابلیت رقابت نیز در آن لحاظ شود.

میرنظامی مدنی با اشاره به مبحث استاندارد مصالح ساختمانی اضافه کرد: استانداردسازی مصالح ساختمانی می‌تواند هزینه‌های کشور را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست نیز در بخش مدیریت پسماند می‌توان استانداردسازی را به عنوان راهکار کاهش هزینه‌ها مورد توجه قرار داد، به اقدامات این اداره کل در استان اشاره کرد و گفت: کالیبراسیون وسایل و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از عمده فعالیت‌های این اداره کل است.

میرنظامی مدنی با اشاره به برخورداری این اداره کل از شبکه‌ی بزرگ کارشناسان کنترل کیفیت در سطح استان افزود: این افراد به عنوان اعضای تیم استاندارد در استان خدمات ویژه‌ای را به مردم ارائه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه استانداردسازی معطوف به تولید کالا نبوده و خدمات را نیز شامل می‌شود، اضافه کرد: استاندارد در حوزه‌های مختلفی همچون استانداردسازی مصالح ساختمانی، وسایل بازی و فلزات گرانبها ورود پیدا کرده است و بازرسان این اداره کل به عنوان مصرف‌کننده در بازار حاضر شده و کالاهای مشمول استاندارد را بررسی و آزمایش می‌کنند.

میرنظامی مدنی خاطرنشان کرد: بخشی از روند استانداردسازی مربوط به تدوین و تجدید نظر در استانداردهای ملی است و براین اساس برای تولید کالا و خدمات باید استاندارد تعیین شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اراک ، استاندارد ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.