رئیس اتحادیه سراسری فرآورده‌های گوشتی:

استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی مشکلی ندارد/ کاهش فروش 20 درصدی فرآورده‌های گوشتی

موسوی با اشاره به اینکه هزینه نظارت بر کارخانه‌های تولید خمیر مرغ کمتر از تعطیلی واحدهای تولید پایین فرآورده می‌باشد گفت: با افزایش نظارت این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سید محمد موسوی رئیس اتحادیه سراسری فرآورده‌های گوشتی در نشست خبری خود با اشاره به بحث استفاده از خمیر مرغ  گفت: در کشور بیش از 60 تا 70 نوع انواع فرآورده های گوشتی تولید می‌شود و 30 هزار ساندویچ فروشی در کشور فعال هستند.
 
وی افزود: همچنین 110 هزار نفر در بخش تولید و توزیع انواع فرآورده‌های گوشتی مشغول بکار هستند و در این بخش بطور کامل 700 هزار نفر فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: در کشور در بحث فرآورده‌های گوشتی و همچنین استفاده از آن در تغذیه هزینه سنگینی شده است.

رییس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی را بلامانع دانست و گفت: مشکلات بوجود آمده در استفاده از این ماده گوشتی ناشی از بی‌توجهی مسئولان نظارتی در فرایند تولیدات فرآورده‌های گوشتی بوده است.

موسوی تاکید کرد: در چند سال گذشته خمیر مرغ را از کشورهای دیگر وارد می‌کردند اما با سرمایه‌گذاری در این بخش از واردات خمیر مرغ بی‌نیاز شده و حال آنکه سرمایه‌گذاری در این بخش انجام و نیروی انسانی در این بخش مشغول به کار است، بحث مضر بودن آن را مطرح می‌کنند.

موسوی تصریح کرد: یکی از دلایل این امر را می‌توان ضعف در نظارت دستگاه‌های مربوطه عنوان کرد، چرا که اگر دستگاه‌های نظارتی نظارت خود بر تولید این محصول را افزایش دهند دیگر نیازی به حذف خمیر مرغ از فرآورده‌های گوشتی نمی‌باشد.

در ادامه حسین شاه‌آبادی عضو اتحادیه سراسری فرآورده های گوشتی با اشاره به اینکه اسکلت مرغ شامل 10 تا 15 درصد گوشت است گفت: اگر نظارت در بخش کشتارگاه بیشتر شود و نظارت افزایش یابد اینگونه مشکلات برای صنف فرآورده‌های گوشتی بوجود نمی‌آید.

وی تاکید کرد: این سوال مطرح است که آیا نظارت بر کشتارگاه‌ها و تولید این محصولات بیشتر شود به‌صرفه‌تر است یا تعطیلی کارخانه‌های تولید فرآورده‌های خمیر مرغ.

شاه‌آبادی افزود: همچنین باید وقتی تصمیم‌گیری برای بخش خصوصی گرفته می‌شود نماینده‌ای از این بخش وجود داشته باشد.

موسوی رئیس اتحادیه سراسری فرآورده‌های گوشتی در ادامه این نشست با اشاره به اینکه جنجال خمیر مرغ موجب کاهش فروش 15 تا 20 درصدی در این بخش شده است تاکید کرد: بهتر است نظارت بیشتر شود نه اینکه خط تولید کارخانه‌هایی که برای آن سرمایه‌گذاری شده است تعطیل شود.

انعام شکری کارشناس استاندارد در اتحادیه فرآورده‌های گوشتی با اشاره به اینکه خمیر مرغ از سال 1969 در فرآورده‌های گوشتی مرغ استفاده می‌شود گفت: عدم هماهنگی بین سازمان‌های ذی‌صلاح موجب نابسمانی در این صنعت شده است و باید با افزایش هماهنگی با سازمان‌های ذی‌صلاح موجب کمتر لطمه دیدن دستگاه های مرتبط با این صنعت شوند.

انتهای پیام/  

برچسب ها: مرغ ، کارخانه ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار