سنندج؛

آغاز به کار جشنواره بين المللي تئاتر خياباني درمريوان

نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور آثار برتر نمايشي كشور کارخود را آغازکرد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، با استقبال مردم و حرکت کارناوال هنرمندان شرکت کننده  در این جشنواره و حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنين مهماناني از كشورهاي مختلف جهان با به راه افتادن كارناوال مردمي و هنرمندان شركت كننده در نقطه صفر مرزي كشور در شهرستان مريوان آغاز به كار كرد.

تغییر مسیر کارناول هنرمندان از میدان شهید فهمیده تا پارک ملت در هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به میدان امام شافعی تا پارک شانو(تئاتر)، به سبب افتتاح پارک شانو از دیگر تغییرات نهمین دوره نسبت به دوره گذشته بود.

اجرای نمایش ها در هشتمین دوره با نمایش سمفونی ریشه ها کاری از گروه تئاتر شانوی روژ شهرستان مریوان که به حافظان محیط زیست تقدیم شد، کلید خورد و در نهمین دوره از این جشنواره هم نمایش شوپه به کارگردانی طیبه مقدم از دورود لرستان در بخش آیینی آغازگر اجرای نمایش های راه یافته به بخش نهایی بود.

رنگی که برای این جشنواره تعیین شده آبی است و نصب بنرها و پوسترهای آبی رنگ این جشنواره در تمام سطح شهر به خوبی نمایان است.

نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از 26 مهرماه آغاز و تا 30 ام مهرماه جاری به طول می انجامد و در طی این چند روز 23 نمایش در بخش آزاد، 5 اثر در بخش آیینی و سنتی، 4 اثر بخش ملل، یک نمایش در بخش کودک و سه نمایش هم در بخش مرور اجرا می شوند.

انتهای پیام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.