کفاش خبر داد:

توسعه مشاوره به تمام دوره‌های تحصیلی /اجرای طرح مشاوره همتایان در دوم متوسطه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پروژه‌های در حال انجام این وزارتخانه گفت:چشم انداز وزارتخانه توسعه مشاوره به تمام دوره‌های تحصیلی و بر اساس مستندات سند تحول بنیادی و برنامه درسی ملی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمید رضا کفاش در همایش بهداشت با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در حوزه بهداشت روان درحال انجام است اظهار داشت: طراحی نظام جامع سلامت و روان با همکاری وزارت بهداشت و دست یافتن به الگوی جامع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، شناسایی استعداد، علایق دانش‌آموزان از طریق اجرای آزمون‌های نوین مشاوره‌ای، تهیه و تدوین دستور العمل‌های اجرای طرح توانمند سازی روانی‌- رفتاری دانش‌آموزان، تدریس آموزش آداب مهارت‌های زندگی از جمله برنامه‌هایی است که در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح مشاور همتایان با مخاطبان دوم متوسطه به دیگر برنامه‌های درحال انجام اشاره کرد و گفت: برگزاری هفته بهداشت روان در 21 استان به 718 منطقه کشور ، برنامه‌ریزی برای گسترش نقش راهنمایی و مشاوره، اجرای طرح رابطان هسته‌ای از دیگر برنامه‌هایی است که در وزارت آموزش و پرورش دنبال خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توسعه و تقویت هسته‌ها و مراکز خدمات مشاوره و روان‌شناختی افزود: امسال نیز توسعه مراکز مشاوره از نظر ساخت وتجهیز در ردیف بودجه‌آموزش و پرورش قرار گرفته ودرآینده نگاه حوزه پرورشی به این بخش مانند کانونها است.

حمید رضا کفاش با اشاره به نگاه وزیر آموزش و پرورش به توسعه مشاوره در همه دوره های تحصیلی بیان داشت: در حال حاضر مشکلی در آموزش وپرورش به دلیل عدم اجرای آزمایشی 6-3-3 وجود دارد. مشکل در دوره‌های ابتدایی داریم و اگر مشاوره فی‌الحال در مقطع ابتدایی همکاری می‌کنند بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش و به صورت مقطعی است تا مشکل اصلی حل شود. چشم‌انداز  ما توسعه مشاوره به تمام دوره‌های تحصیلی بر اساس مستندات سند تحول بنیادین وبرنامه‌ی درسی ملی است. مشکل پیش آمده یک راه درمان موقت برای کمک به دوره ابتدایی است.

وی در ادامه در این همایش انتظارات را از همکاران خود بیان داشت و گفت: همکاری همه بخشهای ستادی برای تدوین بانک جامعه اطلاعات دقیق شناختی، عاطفی ورفتاری دانش‌آموزان؛ ایجاد وحدت رویه برای کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی دانش آموزان و آموزش معلمان، مربیان و مشاوران؛ همکاری نرم افزاری،سخت‌افزاری، مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات انتظارات ما از همکاران حوزه است.

وی در پایان بابیان اینکه اداره کل مشاوره به عنوان یک اداره مستقل در آموزش و پرورش شناخته می‌شود تاکید کرد: به رسمیت شناختن اداره کل مشاوره به عنوان حوزه مشاوره و همچنین همکاری‌های لازم برای بومی سازی ابزارهای روان‌شناختی معتبر وعلمی جهان برای رصد هوشمندانه مستمر دانش‌آموزان از دیگر انتظاراتی است که از همکاران خود داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار