اف‌بی‌آی خواستار دسترسی به اطلاعات رمز گذاری شده تلفنی برای جاسوسی‌های گسترده شد

پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی نوشت که رئیس اف بی آی خواستار دسترسی نامحدود به اطلاعات رمز گذاری شده تلفنی برای جاسوسی از مشترکان شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی ورلد سوسیالیست در گزارشی به قلم توماس گیست با عنوان " رئیس اف بی آی خواستار دسترسی نامحدود به همه اطلاعات رمز گذاری شده تلفنی شد"، نوشت:"جیمز کومی در سخنانی در موسسه بروکینگز در واشنگتن دی سی اعلام کرد شرکت های مخابراتی باید شرایط دسترسی" پنهانی " به سیستم‌های رمز گذاری شده خود را به منظور تسهیل روند اجرای برنامه های جاسوسی گسترده دولت آمریکا فراهم کنند.

سخنان کومی از این موضوع حکایت داشت که نخبگان حاکم در آمریکا در ورای برنامه های جاسوسی غیر قانونی قرار دارند که از سوی آژانس امنیت ملی این کشور، اف بی آی و دیگر نهادهای دولتی انجام می شود.

کومی اعلام کرد دولت آمریکا حتی موانع کوچک یا غیر موثر را در روند تلاش های واشنگتن برای جمع آوری اطلاعات از قبیل انواع محدودی از اطلاعات رمز گذاری شده تلفنی از سوی شرکت های مخابراتی تحمل نخواهد کرد.

کومی با متمرکز شدن روی استقرار نرم افزارهای مخصوص رمزگذاری اطلاعات تلفنی توسط شرکت اپل و گوگل گفت حتی با وجود فن آوری به نام ابررایانه ؛ در روند تلاش های دولت آمریکا برای جاسوسی از شهروندانش اخلال ایجاد شده است.

کومی هشدار داد:" رمز گذاری اطلاعات سبب گمراهی ما خواهد شد."

کومی اذعان کرد رمزگذاری اطلاعات تلفنی از سوی شرکت‌های مخابراتی اقدامی اشتباه است. 

او با اشاره به تلاش شرکت های مخابراتی به منظور احیای اعتبار خود - که در پی افشاگری های" ادوارد اسنودن "مشاور امنیت ملی آمریکا آسیب دید - اعلام کرد:"رمزگذاری تنها موضوعی فنی است. سوال من این است این اقدام به قیمتی انجام می شود؟"

کومی خاطرنشان کرد شرکت های مخابراتی با اشاره به دیگر روش های موجود در ارتباط با دسترسی دولت به اطلاعات گسترده، از اقدام خود در رمز گذاری کردن اطلاعات دفاع می کنند. او گفت:"برای مثال مقامات شرکت اپل می گویند کاربرانش می توانند اطلاعات خود را ذخیره کنند و اف بی آی نیز می تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد."

رئیس اف بی آی تأکید کرد با این حال، این سازمان باید به صورت مستقیم به اطلاعات مخابراتی دسترسی داشته باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار