تازه‌های فناوری؛

BLU-RAY با قابلیت ذخیره سازی ۱۲۸گیگابایت اطلاعات فقط بر روی یک دیسک

فناوری Blu-Ray چند سالی است که پا به عرصه ظهور نهاده و هدف آن پوشش ضعف دیسک‌های کم ظرفیت مانند DVD می‌باشد که دیگر برای فیلم‌های باکیفیت و بازی‌ها پیشرفته مناسب نیستند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ اما دیسک‌های Blu-Ray از استاندارهای مختلفی بهره می‌برند که هر کدام از این استانداردها نشان دهنده ظرفیت و سرعت خواندن و نوشتن دیسک و همچنین قابلیت نوشتن مجدد برروی دیسک می‌باشد.

اما برای بهره مندی از این استانداردها مسلما کاربران به یک درایو نوری مخصوص نیازخواهند داشت. ASUS به عنوان یکی از شرکت‌های برتر تولید کننده محصولات IT در دنیا که سابقه طولانی در زمینه تولید انواع درایو نوری دارد، درایو نوری بلوری از نوع خارجی (External) تولید کرده است که علاوه بر ظاهری ساده و شیک، از قابلیت‌های پیشرفته‌ای نیز برخوردار می‌باشد.



از ویژگی‌های بارز این درایو می‌توان به ظاهری زیبا، شیک و کلاسیک اشاره کرد که جوایز متعدد طراحی را از آن خود کرده است. طراحی آن به گونه‌ای می‌باشد که می‌توان آن را در دو حالت ایستاده و خوابیده استفاده کرد و برای هر نوع محیط و در هر فضایی قابل استفاده خواهد بود.

اما جالب است بدانید که شما می‌توانید به واسطه این درایو نوری ایسوس و دیسک‌های BDXL تا میزان ۱۲۸ گیگابایت اطلاعات را برروی یک دیسک ذخیره کنید. SBW-06D2X-U PRO مجهز به Turbo Engine می‌باشد که سرعت نوشتن اطلاعات بر روی دیسک‌های BD-R را تا ۶X افزایش می‌دهد که این موضوع  باعث افزایش دو برابری سرعت نوشتن بر روی این دیسک‌ها خواهد شد.

این درایو از فناوری Disc Encryption II نیز پشتیبانی می‌کند که مدیریت رمز عبور و قابلیت مخفی سازی فایل را بهبود بخشیده و امنیت اطلاعات را افزایش می‌دهد. این درایو نوری با تمام سیستم‌های عامل سازگار است و به یک پورت۲٫۰  USB مجهز شده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۰۶ آذر ۱۳۹۳
جون میده واسه آرشیو فیلمای شخصی.
آخرین اخبار