رشت؛

وقتی شهر موش‌ها تماشاگران گیلانی را با سینما آشتی داد

دو فیلم شهرموش‌ها 2 و آتش‌بس تماشاگران گیلانی را پس از ماه‌ها به سالن‌های سینما کشاند و سینماها را از رکود بیرون آورد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، گیلان پیش از انقلاب دارای 20 سینما بود که امروز به 9 سینما با 5 هزار و 62 صندلی تقلیل یافته است. سال گذشته تعداد 75 فیلم در 9 سینمای اکران شد و در نیمه نخست امسال 33 فیلم روی پرده‌ سینماهای استان نمایش داده شد.

تا پایان سال 92 تعداد 200 هزار و 23 نفر در گیلان به سینما رفتند و در نیمه نخست امسال 51 هزار و 843 نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده در سینماهای استان نشستند. در گیلان اکنون پنج آموزشگاه آزاد سینمای فعال، 19 شرکت فیلم‌سازی و پنج انجمن سینمای جوان در رشت، انزلی، رودبار، تالش و لاهیجان فعال است.

سال گذشته تعداد پنج سالن سینمای گیلان به سیستم دیجیتال مجهز شدند که شامل سینما میرزا کوچک و 22 بهمن رشت، شادی ماسال و... بوده است.

* شهر موش‌ها 2 و آتش‌بس تماشاگران گیلانی را به سینما کشاند

مدیر یکی از سینماهای رشت درباره وضعیت اکران فیلم‌ها و استقبال تماشاگران از سینما اظهار کرد: تابستان امسال به شدت در رکود کامل بودیم و تماشاگران تمایلی به رفتن سینما نداشتند در حالی که تصور می‌کردیم با توجه به فصل تعطیلی استقبال خوبی صورت گیرد اما عملاً اینگونه نشد.

وی که به دلایلی نخواست نامش فاش شود، افزود: دو فیلم شهر موش‌ها 2 و آتش‌بس تماشاگران را با سینما آشتی داد و سالن‌های سینما یک بار دیگر از حضور تماشاگران گرم شدند.

مدیر سینمای رشت با بیان اینکه به دلیل استقبال خوب تماشاگران اکران دو فیلم مذکور تا قبل از تاسوعا و عاشورا ادامه می‌یابد، گفت: از حدود چهار هفته قبل تاکنون فیلم‌ها روی پرده سینماها اکران است.

وی درباره میزان فروش فیلم‌ها تصریح کرد: در سینمای بنده فیلم آتش‌بس از زمان مذکور اکران تاکنون بیش از 50 میلیون تومان فروش داشته است.

* فروش 100 میلیون تومانی شهر موش‌ها 2 در 6 هفته نخست اکران

این مسئول افزود: در سینما سفیدرود و 22 بهمن رشت که فیلم شهر موش‌ها 2 را گذاشتند در مدت شش هفته بیش از 100 میلیون تومان فروش کردند ضمن اینکه سالن شماره 2 سینما سفیدرود فیلم آرایش غلیظ را اکران دارد.

وی درباره انتخاب فیلم برای نمایش روی پرده سینما خاطرنشان کرد: هر سینما با یک شرکت سینمایی در تهران همکاری دارد که فیلم آن شرکت را نمایش می‌دهد.

مدیر سینمای رشت اضافه کرد: در صورتی که شرکت سینمایی دارای فیلم خوبی نباشد ما ناچاراً باید آن را نمایش دهیم و اگر فیلم تماشاگر نداشته باشد از شرکت دیگر که همکاری داریم فیلم بهتر می‌گیریم.

وی نمایش فیلم‌ از شرکتی که قرارداد دارند را پورسانتی خواند و یادآور شد: فیلم‌هایی که از تهران می‌گیریم به صورت پورسانت است و از مبلغ کل فروش فیلم 5 درصد عوارض شهرداری و 8 درصد ارزش افزوده کم شده و بقیه تقسیم می‌شود.

*اخذ عوارض شهرداری رشت از سینماداران

این مسئول با ابراز گله‌مندی از شهرداری رشت گفت: شهرداری در زمینه دریافت عوارض همکاری نمی‌کند و با وجود اینکه تنها جایگاه ارزش افزوده هستیم که شهرداری عوارض می‌گیرد تاکنون اعتراض ما به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش افزوده عوارض شهرداری را نیز کم می‌کند، خاطرنشان کرد: با وجود این مسئله شهرداری رشت پنج درصد از ما عوارض می‌گیرد و تاکنون پاسخ درستی بابت این کار به ما ارائه نداده است و در واقع هر دو طرف از سینماداران عوارض می‌گیرند که از مسئولان کل ارشاد می‌خواهیم در این زمینه ورود کنند و چاره‌ای بیندیشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: رشت ، سینما ، شهرموشها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.