اردبیل؛

زمستان در پاییز اردبیل

برف بسیاری از مناطق استان اردبیل را سفید پوش کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در حالیکه از عصر دیروز بارش شدید باران در مناطق مرکزی استان اردبیل آغاز شده بود از نیمه شب باران تبدیل به برف شد تا سپیده دم صبح همه جا را سفید پوش کرد.

مردم اردبیل، مشگین شهر، سرعین، نیر، نمین، لاهرود صبح امروز وقتی از خواب بیدار شدند از بارش برف بهت زده شدند.

این در حالیست که اداره کل هواشناسی استان از چند روز پیش تغییر وضعیت جوی و بارانی شدن استان را پیش بینی و از بارش برف در ارتفاعات خبر داده بود.

بیشترین برف از شهرستان مشگین شهر گزارش شده است. در مشگین شهر 25 سانتی متر و در ارتفاعات بیش از نیم متر برف باریده است.

آموزش و پرورش استان مدارس پیش دبستانی و ابتدایی را در اردبیل، سرعین، نیر، نمین، انگوت لاهرود و مشگین شهر تعطیل اعلام کرده است.

سنگینی برف همچنین بسیاری از شاخه های درختان را شکسته است. درختان هنوز برگهای خود را نریخته اند و همین موجب ماندن برف روی درختان شده و سنگینی برف حتی شاخه های اصلی بسیاری از درختان را شکسته است.

ارتفاع برف در شهر اردبیل به 20 سانتی متر می رسد.گرچه بارش باران و برف موجب خوشحالی کشاورزان شده که کشت پاییزه دارند اما بعضی از سیب زمینی کاران را ناراحت و سخت نگران کرده است.

از اوایل مهرماه هر چند روز یکبار هوا بارانی شده است همین امر مهلت مناسبی برای برداشت سیب زمینی به کشاورزان نداد و در حالیکه هنوز در بعضی مزارع برداشت سیب زمینی تمام نشده برف بارید و همین دلیل احتمال دارد سیب زمینی های برداشت شده از بین بروند.

بنا به گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل این وضعیت جوی تا روز چهارشنبه در استان پایدار خواهد بود و از اواخر روز چهارشنبه هوا صاف شده و برودت هوا به شدت افزایش خواهد یافت.

انتهای خبر/ش

برچسب ها: اردبیل ، بارش ، برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.