عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

ورود ۱۰۰ هزار مورد سرطان جدید در سال

سالانه ۱۰۰ هزار مورد سرطان جدید در سال شناسایی می‌شود و موجب شده است که سرطان به دومین عامل مرگ و میر در کشور تبدیل شود.

دکتر شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سرطان به دومین عامل مرگ و میر در کشور مبدل شده است و باید بیمه‌ها نقش بیشتری در قبال پوشش درمانی و دارویی بیماران به عهده بگیرند. 

وی گفت: اگر مسئولان به فکر رشد سرطان‌ها و حمایت از بیماران سرطانی نباشند طی ۲-۳ سال آینده دیگر نمی‌توان کاری کرد چرا که براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ۱۰۰ هزار طیف سرطانی جدید در سال در کشور دیده می‌شود و بیمه‌ها باید حمایت خود در قبال این شرایط را دو چندان کنند. 

وی با بیان اینکه باید مشخص شود بیمه‌ها چه نقشی در حمایت بیماران سرطانی به لحاظ درمان، شیمی درمانی، جراحی، رادیوتراپی و دارو دارند، خاطر نشان کرد: این سونامی سرطان معضلات اجتماعی و روحی روانی برای خانواده این بیماران در پی دارد، چرا که بیماران و خانواده‌های آنان در مقابل هزینه‌های بالای درمان سرطان، واقعا ناچارند. 

وی افزود: هر برنامه‌ای در این زمینه روی زمین مانده است باید عملیاتی شود و بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یک بیمه بزرگ باید بخش عمده‌ای از کار حمایت بیماران سرطانی را بر عهده بگیرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار