شک و بد دلی سم کشنده زندگی مشترک

یک کارشناس مذهبی گفت: شک و بد دلی در زندگی باعث بروز مشکلات فراوان می‌شود که مهمترین آنها طلاق عاطفی و از بین رفتن احترام زوجین در زندگی مشترک است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا رحمانی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، گفت: برای برقراری رابطه بهتر با همسر شکاک، بد دل و جلوگیری از بر هم خوردن آرامش و آسایش در زندگی مشترک ابتدا باید اعتمادسازی صورت بگیرد. 

وی پیرامون روش‌های ایجاد اعتماد در زندگی اظهار کرد: گزارش دادن از کارهایی که در طول روز انجام شده، درک و فهمیدن نکاتی که باعث آزار وی می‌شود مثل نوع لباس پوشیدن و یا لحن صحبت کردن و پیدا کردن راهی برای اصلاح رفتار در این زمینه می‌تواند موثر باشد. 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: باید آگاه‌سازی شخص مقابل از شک و بد دلی بی جای صورت گیرد اما اگر شدت آن زیاد باشد نه تنها به بهبود روابط کمکی نخواهد کرد بلکه موجب دامن‌زدن به بروز مشکلات بیشتر هم خواهد شد که نخستین ثمره آن طلاق عاطفی است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی با اشاره به آسیب‌های وارده به روابط زوجین که در پی شک و بد دلی روی می‌دهد ادامه داد: از بین رفتن روابط عاطفی و زناشویی، به وجود آمدن آشفتگی روحی برای هر دوطرف، از بین رفتن احترام بین طرفین و جایگاهشان در منزل از جمله پیامدهای ناگواری است که ممکن است در صورت ادامه دادن یکی از طرفین به رفتار غلط خود ایجاد شود. 

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که طرف مقابل از رفتار اشتباه خود برنگشت و روش‌ها و راهکارهای اعتمادسازی روی وی بی‌آثر بود بهتر است تحت درمان قرار گیرد تا از به بن بست رسیدن زندگی مشترک جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/    
برچسب ها: شک ، بددلی ، طلاق عاطفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار