اگر ترک پاشنه پا دارید این صندل را انتخاب کنید

افرادی که دارای ترک پاشنه پا هستند در خرید صندل خود باید به نکاتی توجه کنند چرا که پوشیدن صندل نامناسب بیماری را تشدید می‌کند.

سید مسعود داوودی متخصص پوست و مو، زیبایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شایع‌ترین ترک پا خشکی بیش از حد پوست است که در اثر فشار پا ترک‌ها را ایجاد می‌کند. 

وی افزود: البته ترک پا عوامل دیگری هم دارد که از آن جمله می‌توان به عفونت‌های قارچی اشاره کرد. عفونت قارچی در قسمت‌های مختلف پا متفاوت است اما در قسمت پاشنه خود را به صورت ترک نمایان می‌کند. علت دیگر بروز ترک پا وجود پسوریازیس یا همان بیماری صدف است، همچنین نوعی ضخیم شدن ژنتیکی پوست کف پا هم در این بیماری دخیل است. 

داوودی اذعان داشت: افرادی که دارای وزن زیادی هستند و همچنین کسانی که در گرد و خاک و مکان‌های آلوده زندگی می‌کنند هم مستعد این بیماری هستند. نکته‌‌ای که باید به آن توجه کرد این است که ابتدا باید بیماری‌های زمینه‌ای مانند پسوریازیس درمان شوند سپس اقدام به درمان ترک پا شود. نکته دیگر هم استفاده از صندل‌های روفرشی است به نحوی که پا دقیقا در داخل کف صندل جا بگیرد، اگر پاشنه پا بر روی دمپایی و در قسمت انتهایی قرار بگیرد آن صندل را نباید استفاده کرد.

این متخصص پوست در پایان اذعان داشت: به جز گروهی که دچار بیماری‌های قارچی پا هستند در سایر موارد تعویض زیاد کفش توصیه نمی‌شود. 


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار