لاوروف:

آمريکا برای تامين منافع خود سازمان ملل را دور می‌زند/ حملات هوایی آمریکا در سوریه نقض منشور سازمان ملل است

وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی گفت غرب از تروریستها پشتیبانی کرد اکنون از این کار پشیمان است و آمريکا برای تامين منافع خود سازمان ملل را دور می‌زند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد "سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در مقر وزارت خارجه در مسکو گفت غرب از تندروها و تروریستها پشتیبانی کرد تا قذافی را در لیبی ساقط کند و اکنون از این کار پشیمان است و البته رفتار مشابهی در سوریه دارد.

لاوروف تاکید کرد آمریکا در عرصه بین المللی به صورت یکجانبه عمل می کند و برای تحقق منافع خود فراتر از چارچوب سازمان ملل عمل می کند.

لاوروف افزود:حملات هوایی آمریکا در سوریه بدون هماهنگی با دولت این کشرو نقض منشور سازمان ملل است.

وی همچنین تاکید کرد تجربه استقرار نیروهای بین المللی در افغانستان موفقیت آمیز نبود و این کشور را به کانون تروریست ها تبدیل کرد. 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد این کشور در ائتلاف مبارزه با داعش شرکت نمی کند، زیرا این ائتلاف بدون قطعنامه سازمان ملل تشکیل شده است.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد مسکو به حمایت های خود از مقامات بغداد و دمشق در مبارزه با تروریسم بین المللی به ویژه از طریق ارسال تسلیحات برای آنها ادامه خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد:" حمایت های مستمر روسیه از دولت های عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه که با افراط گرایان مسلح مبارزه می کنند، ادامه خواهد یافت و مسکو در این راستا تجهیزات نظامی و مهمات در اختیار آنان قرار خواهد داد تا توانایی آنها در مبارزه با افراط گرایان که تلاش می کنند قدرت را به دست گیرند، افزایش یابد.

سرگئی لاوروف ادامه داد مسکو خواستار آن است که تلاشهای بین المللی برای مهار تهدیدهای تروریسم در جهان تقویت شود.

لاوروف گفت: بعضی از کشورها از گروه های مسلح در لیبی حمایت مالی داشتند و زمانی که فعالیت این گروه ها به کشور مالی منتقل شد، فرانسه علیه آن موضع گیری کرد. چالش های بین المللی مستلزم همکاری است، اما همتایان آمریکایی ما بر اقدامات یکجانبه اصرار دراند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی درک کنند اقدامات یکجانبه در برابر مسکو بی نتیجه است.

این مقام روسی ادامه داد واشنگتن با منطق تهدید و تحریم در برابر مسکو عمل می کند و من منفی بودن این شیوه را به جان کری گوشزد کردم.

لاوروف افزود: تجربه ثابت کرده است آمریکایی‌ها وارد هر جایی می شوند هرج و مرج آنجا را فرا می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ما شاهد گسترش ناتو به شرق اروپا بودیم که باعث گسترش بی ثباتی شد.

وزیر امور خارجه روسیه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: ما توافقنامه هایی را با چین امضا کردیم که فقط برای تقویت روابط اقتصادی نیست، بلکه برای تحکیم روابط بین المللی است. تحریمهای غربی علیه روسیه مشوقی برای گسترش همکاری با کشورهای حوزه اقیانوس آرام است.

لاوروف افزود: اجلاس بریکس اهمیت این سازمان را ثابت کرد و بعضی کشورها علاقمند به عضویت در آن هستند.



انتهای پیام./
برچسب ها: لاوروف ، لیبی ، غرب ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار