عابدینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ابزار برگزاری مجمع فوق العاده برای استیضاح کفاشیان باید فراهم شود/با کنار رفتن کفاشیان نباید نگران جام ملت‌ها باشیم

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص تشکیل مجمع فوق العاده برای استیضاح کفاشیان گفت: هیات رئیسه فدراسیون به صورت قانونی می‌تواند در خواست برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال کند.

امیر عابدینی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: به هر حال اگر مجمع فوق العاده تشکیل شود کفاشیان باید در این جلسه پاسخگو باشد و بر اساس منطق و کارشناسی جواب اعضای هیات رئیسه را بدهد.
 
عابدینی در ادامه بیان کرد: اگر کفاشیان نتواند در مجمع فوق پاسخ قانع کننده ای به اعضای مجمع دهد آن وقت بحث استیضاح و برکناری وی مطرح می شود.
 
وی تصریح کرد: به هر حال نتایج تیم‌های پایه ما نشان می‌دهد که عملکرد کفاشیان در این چند سال خوب نبوده است و رئیس فدراسیون نتوانسته حرف‌های خود را عملیاتی کند، بر این اساس ما متقاضی برگزاری مجمع و به دنبال جمع کردن امضا هستیم تا پس از اینکه به حد نصاب رسید به هیات رئیسه تقدیم کنیم.
 
عابدینی عنوان کرد: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌تواند به طور مستقل در خواست مجمع فوق العاده برای استیضاح کفاشیان کند و کسی نمی‌تواند جلوگیری کند.
 
وی درباره گفته‌های کفاشیان که نمی‌توانند در مجمع آبان ماه مرا استیضاح کنند گفت: گفته‌های کفاشیان درست است مجمع آبان ماه صورت جلسه‌اش معلوم است و بر اساس آن باید عمل  شود.
 
عابدینی درباره زمان جلسه فوق العاده مجمع فدراسیون فوق برای استیضاح کفاشیان تصریح کرد: ابزار برگزاری مجمع فوق العاده باید مهیا و حرف هیات رئیسه باید توسط اعضا گوش داده شود همچنین باید اعضای مجمع و هیات رئیسه باید برگزاری مجمع فوق العاده را اطلاع رسانی کنند و به صورت یک درخواست کتبی به مسئولان امر بدهند.
 
وی درباره نامه اعضای هیات رئیسه به وزارت ورزش نسبت به عملکرد نامناسب فدراسیون فوتبال گفت: اعضای هیات رئیسه یک نسخه از نامه اعتراض‌شان را به وزارت ورزش و یک نسخۀ دیگر هم به کفاشیان دادند. به هر حال وزارت ورزش و جوانان متولی کلان ورزش است و باید پاسخگو باشد.

وی در ادامه بیان کرد: وزارتخانه نمی‌تواند رئیس فدراسیون فوتبال را تعیین کند اما می تواند در چارچوب قانونی به مسائل فوتبال ورود کند. وزارت ورزش و جوانان ناظر بر کل فدراسیون فوتبال است و باید با استفاده از کارشناسان عملکرد فدراسیون فوتبال را بررسی کند.

عابدینی در مورد اینکه برکناری کفاشیان قبل از جام ملتهای آسیا به تیم ملی ضربه می‌زند یا نه، تصریح کرد: هر کسی که جای کفاشیان را بگیرد، کی روش را تغییر نمی‌دهد چرا که این مربی قرارداد دارد و فسخ قرارداد با وی ضرر مالی زیادی را متوجه فوتبال می کند.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه‌های کفاشیان بدون حضور وی در رأس فدراسیون بهتر عمل خواهد شد و سوء تفاهمات هم برطرف می‌شود. وزارت ورزش و جوانان هم همکاری بیشتری با فدراسیون فوتبال خواهد کرد.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال عنوان کرد : با کنار رفتن کفاشیان نباید نگران جام ملتهای آسیا بعد از ناکامی بود. پس از ناکامی تیم‌های ملی پایه سرپرستهای این تیمها پاسخگو نبودند و هیچ اتفاقی هم برایشان رخ نداد. کفاشیان 7 سال که رئیس فدراسیون است در این مدت فوتبال ما رو به جلو نبوده و اتفاقات خوبی هم برایشان نیافتاده است.

وی در ادامه بیان کرد: هیچ کدام از تیم‌های پایه در مسابقات نتیجه نگرفتند، کفاشیان باید جوابگوی اذهان عمومی باشد.

عابدینی درمورد گزینه‌های جایگزینی کفاشیان بیان کرد: ما باید برویم از یک عده که مدیریت فوتبال را می‌فهمند و خارج از گود فوتبال هستند خواهش کنیم که کاندید شوند. امثال دادکان‌ها در فوتبال ما تعدادشان کم نیست.

وی درباره غیر قانونی بودن دبیر کلی نبی عنوان کرد: من اطلاعی از غیر قانونی بودن دبیر کلی نبی ندارم چرا که نبی مصوبه مجمع را نداشته است. برخی از اعضای هیات رئیسه فوتبال به جلسه دوسال پیش مجمع استناد کردن و دبیرکلی نبی را غیر قانونی دانستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما اعضای مجمع برای برگزاری مجمع فوق العاده باید درخواستمان را به هیات رئیسه بدهیم اما بر اساس شنیده‌ها قبل از اقدام ما چند نفر از اعضای هیات رئیسه قرار است طی نامه‌ای به کفاشیان درخواست برگزاری مجمع فوق العاده را بدهند که به این صورت کار ما را هم راحت کردند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار