در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

بررسی مالیات و عوارض آلایندگی تولیدات در مناطق آزاد / باید مالیات مناطق آزاد با دیگر مناطق متفاوت باشد

در طرح مالیات و عوارض آلایندگی تولیدات در مناطق آزاد برای کالاهای تولید شده در این مناطق معافیت مالیاتی و برای کالاهای وارد شده به کشور مالیات در نظر گرفته شد، البته این طرح در حالت سکوت باقی مانده تا در قالب قانون نظام جامع مالیاتی بررسی شود.

ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: بررسی بحث آلایندگی ها در مناطق آزاد موکول به اصلاح قانون نظام جامع مالیاتی شد و در حال حاضر موضوعیتی ندارد.
 
وی در ادامه افزود: در مناطق آزاد قانون خاص وجود دارد و با اصلاح قانون می توان به اینگونه مسائل پرداخت.  

فتحی پور تصریح کرد: بحث آلایندگی ها در مناطق آزاد بر این منوال بود که کارخانجاتی که در مناطق آزاد احداث می‌شوند، در صورتیکه آلایندگی داشته باشند، باید به روستاها و مناطقی که اطراف آنها وجود دارد، مالیات پرداخت کنند.
 
بررسی مالیات و عوارض آلایندگی تولیدات در مناطق آزاد
 
در ادامه محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بررسی مالیات و عوارض آلایندگی تولیدات در مناطق آزاد یکشنبه 27 مهر در مجلس بررسی شد.
 
وی در ادامه افزود: در این طرح عنوان شد که مالیات کارخانجات و شرکت های اقتصادی مناطق آزاد باید نسبت به کالایی که تولید و در منطقه‌ای که مصرف می شود، متفاوت باشد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در بعضی موارد کالاهای تولید شده در مناطق آزاد صادر و یا در همان منطقه مصرف می شود، البته در بعضی موارد کالاهای تولید شده به کشور وارد می شوند.
 
مالیات کالاهای تولیدی در مناطق آزاد متفاوت نیست
 
حسن نژاد گفت: در این طرح برای کالاهای تولید شده در مناطق آزاد معافیت مالیاتی و برای کالاهای وارد شده به کشور مالیات در نظر گرفته شد، البته این طرح در حالت سکوت باقی ماند تا در قالب قانون نظام جامع مالیاتی بررسی شود.
 
وی با بیان اینکه نباید از تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی در مناطق آزاد مالیات گرفته شود و باید با دیگر مناطق کشور متفاوت باشد، اظهار داشت: در گذشته معافیت مالیاتی برای مناطق آزاد اعلام شده و هرچه تولید و در هر کجا مصرف می شود، نباید در پرداخت مالیات تاثیرگذار باشد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار