روزنامه المنار فلسطین فاش کرد؛

دلایل داخلی و انگیزه‌های خارجی در پس اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه عربستان

روزنامه فلسطینی المنار به تشریح نقش دلایل داخلی و انگیزه‌های خارجی در پس اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه عربستان سعودی پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه فلسطینی المنار روز دوشنبه در مطلبی نوشت: محافل دیپلماتیک بروز تنش در روابط رژیم آل سعود و ایران را پس از اظهارات تنش‌زای عربستان بر ضد تهران پیش‌بینی می‌کردند.

این محافل دیپلماتیک با اشاره به اینکه دلایل داخلی و انگیزه‌های خارجی در پس اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه عربستان وجود دارد، افزودند: شخصیت‌های عربستانی در نیمه راه دیدار با مقامات تهران از تمایل خود به این دیدار بازگشتند و این موضوع یکی از دلایل تنش در عربستان است.

این محافل اضافه کردند: تنش در روابط ایران و عربستان سعودی بر چندین عرصه تاثیر خواهد داشت و میزان تنش در عرصه‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

محافل دیپلماتیک با بیان اینکه آنچه که آل سعود را نگران کرده و تنش و هراس این رژیم را افزایش می‌دهد، آینده بحران سوریه و عراق و همچنین اوضاع امنیتی در لبنان و آینده روند سیاسی در یمن است، تصریح کردند: ارتباطی بین اظهارات تنش‌زای مقامات عربستان و آنچه که در مورد نزدیک شدن کودتا که آن را "سزارین خطرناک" که پایه‌های حکومت در ریاض را به لرزه در می‌آورد، دیده می‌شود.

منابع آگاه افزودند: هم اکنون برخی شاهزادگان از قدرت برکنار شدند و برخی دیگر به کار خود ادامه داده و برخی دیگر در مرحله انتقالی برکنار خواهند شد و پس از آن محور تاثیرگذاری به رهبری "شاهزاده مقرن" معاون ولیعهد تشکیل خواهد شد.

این محافل دیپلماتیک در پایان با طرح پرسشی گفتند که آیا بین آنچه که در اظهارات مقامات عربستان بر ضد ایران بروز یافته و آنچه که برخی‌ها از امکان پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای تهران و غرب سخن می‌گویند ارتباطی وجود دارد؟

انتهای پیام//

برچسب ها: سعود ، الفیصل ، ایران ، عراق ، سعودی ، ریاض ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار