مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران خبر داد:

جداسازی و پهلودهی سالانه ١٠٠٠ نفتکش در پایانه های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: سالانه ٦ هزار عملیات جداسازی و پهلودهی و ٢٢ هزار عملیات باز و بسته کردن برای بارگیری ١٠٠٠ نفتکش در این شرکت با امنیت کامل انجام می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا سید پیروز موسوی، تامین امنیت صادرات نفت خام کشور را از مهمترین وظایف این شرکت دانست و گفت: هم اکنون با فعال شدن دیپلماسی نفتی کشور می توانیم سوآپ نفت را احیا کنیم، وانگهی با توجه به تحرکات دیپلماسی انرژی کشور امیدوار به احیای سواپ نفت و درآمد بیشتر برای کشور هستیم.
 
وی افزود: وجود نیروی انسانی خبره و با تجربه از ویژگیهای برجسته شرکت پایانه های نفتی ایران به شمار می رود، همچنین تاسیسات مجهز و نوسازی شده، تاخیر نداشتن در پهلودهی و بارگیری نفت خام و انجام آزمایشات شیمیایی معتبر با استانداردهای جهانی و مورد تایید اوپک از دیگر ویژیگیهای خاص این شرکت است.
 
موسوی با بیان این که شرکت پایانه های نفتی ایران تخصصی ترین شرکت زیرمجموعه صنعت نفت در حوزه احداث و تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی نفت خام است، افزود: افزایش قدرت بازاریابی، ایجاد ارزش افزوده به واسطه بهبود کیفیت نفت خام، دستیابی به تکنولوژی اختلاط پیوسته و همزمان نفت خام، افزایش قابلیت رقابتی صادرات نفت خام و مدیریت استفاده از منابع هیدروکربوری کشور از مواردی است که در دستور کار این شرکت قرار دارد.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: با راه اندازی سیستم اختلاط نفت خام و تولید نفت خامهای متنوع تر مشتریان نفتی کشور افزایش می یابد، طوری که بیشتر پالایشگاه های جهان می توانند مشتری ما باشند.
 
وی گفت: هم اکنون با یک برنامه ریزی ١٠ ساله استراتژی دستیابی به زبان مشترک با مشتریان خارجی برای کسب گواهینامه های بین المللی آغاز شده و تاکنون توانسته ایم استاندارد ایزو ١٧٠٢٥ (گواهینامه آزمون سنجی نفت خام) را کسب کنیم؛ بنابراین شرکت پایانه های نفتی ایران با گرفتن این گواهینامه به عنوان مرجع بین المللی ثبت شده است.
 
به گزارش شانا، شرکت پایانه های صادرات مواد نفتی با ماموریت انجام عملیات، دریافت، ذخیره سازی و صادرات بیش از ٩٠ درصد از نفت خام کشور از طریق بنادر نفتی جنوب کشور، همچنین انجام طرح سوآپ در پایانه نفتی بهشهر (نکا)، نقش بسزایی در صنعت نفت کشور دارد و با استقرار سیستم یکپارچه مدیریتی گام های بلندی در جهت ارائه خدمات با کیفیت مطلوب برداشته و هم اکنون به عنوان یکی از بزرگ ترین پایانه های نفتی جهان محسوب می شود.
 
بیش از ٩٠ درصد از نفت کشورمان از طریق جزیره خارگ صادر می شود،  این جزیره که در قسمت شمال خلیج فارس قرار دارد فرآورده کنش بیولوژیک میلیاردها مرجان در بیش از یک میلیون سال است. این توده مرجانی چهارده هزار سال پیش آب را از روی خود زدوده و چون طاقدیسی از بستر فارس زایش یافته است.
 
پس از ایجاد ارتباط به منظور ایجاد امکان مانورهای عملیاتی، همچنین بازیافت انرژی جنبشی سیال که در طول مسیر از دست داده است و تبدیل آن به انرژی پتانسیل در مرتفع‌ترین نقطه جزیره خارگ که لایه‌های مرجانی محکمی داشته و مقاومت بالایی دارد، مخازن عظیمی با ظرفیتهای متفاوت در طی چند پروژه احداث شده است. همچنین از این مخازن در موقع بحرانی که شرایط جوی برای پهلوگیری نفتکش مساعد یا نفتکش در کنگرگاه حاضر نیست، برای ذخیره‌سازی نفت استفاده می‌شود.
 
این مخازن که در ارتفاع ٢٠٠ فوتی از سطح دریا بنا شده‌اند، این امکان را به نفت خام می‌دهد تا با نیروی جاذبه به سمت اسکله‌ها هدایت شوند. مخازن ذخیره‌سازی نفت به صورت استوانه‌های قطور و مرتفع عمودی بنا شده‌اند و ظرفیت آنها از یکصد و چهل هزار تا یک میلیون بشکه متفاوت است. سقف این مخازن از نوع شناور است و با بالا و پایین رفتن سطح نفت در داخل مخزن حرکت می‌ کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار